Reviews van deze auteur (96363)

werkwijze van een criminele organisatie

Review over Goldcar

Via Booking.com heb ik deze zomer een auto gehuurd bij Goldcar Bolbao.

Ik kwam aan om 22.00 uur en werd met een aantal andere reizigers opgehaald door Goldcar. Aangekomen was men nog druk bezig en ik was net na 23.00 uur aan de beurt. Wat bleek, na 23.00 uur was het beleid van Goldcar dat een volledige verzekering moet worden afgenomen van € 110.-- Het beleid was op dat moment niet in te zien, wel via de website volgens de medewerker.

Take it or leave it kreeg ik te horen, terwijl de huur al was voldaan via Booking.com. Dit gold voor alle reizigers aanwezig. Mijn hotel ging sluiten om 24.00 uur en dat was nog zeker drie kwartier rijden dus ik ben akkoord gegaan. Helaas kon het contract niet vooraf ingezien worden, dat kwam volgens de medewerker omdat er eerst een betaling moest worden gedaan. Het contract werd geprint na betaling. Later na het inleveren van de auto bleek er nog na de verhuurdatum tweemaal een bedrag van mijn creditcard te zijn afgeschreven door Goldcar. Geen specificatie gegeven.
Goldcar is telefonisch moeilijk te bereiken en heeft geen bruikbaar emailadres zover ik heb kunnen vinden. Volgens de algemene bepalingen is contact schriftelijk alleen mogelijk per brief + een kopie van je ID. Via de Rabobank heb ik een verzoek voor een zgn. chargeback ingediend. Nodig is wel dat is Goldcar aanschrijf met verzoek om opheldering. Een hoop werk allemaal en tot op heden nog geen geld retour of zicht hierop na twee maanden.
Conclusie, nooit meer huren via Goldcar en bij betaling geen creditcard gebruiken maar een debitcard (eenvoudiger te storneren). Dit is het bewust uitmelken van klanten op een criminele wijze, dusdanig dat dit beleid moet zijn van deze organisatie.

Sterke punten
Geen, ze bevestigen de slecht reputatie van autoverhuurders. Het is nog triest dat een bedrijf als Booking.com nog zaken doet met Goldcar.

Zwakke punten
- Ze liegen om je extra geld afhandig te maken en maken.
- Er wordt na datum nog geld van je rekening afgeschreven zonder notificatie.
- Je moet een nieuwe creditcard aanvragen (bij mij op advies van de bank na afhandeling van deze kwestie) daar men nog verder kan gaan met afschrijven.
- Moeilijk om contact te krijgen met de klantenservice.

reacties: