Laatste update: 14 oktober 2024
Record Go is een Spaans bedrijf wat in 1966 is opgericht in Castellon. Vandaag de dag vindt je de autoverhuurder in de top 5 van marktleiders in Spanje. Met een vloot van 10.000 voertuigen weten ze jaarlijks meer dan 200.000 klanten tevreden te maken. Ze hebben dan ook veel terugkomende klanten en geven aan dat de filosofie van het bedrijf is dat klantenservice en all-in pakketten boven aan staan.
Wanneer je een auto huurt bij Record Go Rent a Car dan krijg je gelijk een heel pakket aan extra’s, die bij de basisprijs zitten inbegrepen. Zo heb je 24 uur per dag recht op (pech)hulp. Krijg je een onbeperkt aantal kilometers en hoef je de wagen pas af te rekenen wanneer je hem ophaalt op je bestemming.
Dat rijden van een Record Go Rent a Car wagen kan je al vanaf €17,50 per dag of €44,- per week. Als een vaste klant kan je bovendien punten sparen waarmee je op je volgende bestelling weer korting kan krijgen. Uiteraard heb je ook de mogelijkheid om de auto uit te breiden met verschillende opties en kan je een verzekering zonder eigen risico afsluiten.
Record Go is een NO go
Het afhalen van de auto was oké, niet de meest vriendelijke medewerkster maar ja, dat kan gebeuren. Er werd een borg van € 900,- gevraagd.
Met heel veel plezier in de Toyota Yaris rondgereden op Mallorca maar een paar dagen na thuiskomst werd er € 385,- van mijn creditcard afgeschreven. Er was nul komma nul communicatie hierover, bij navraag bleek dat mijn mailadres niet correct op het contract stond. Maar uiteindelijk ontving ik een factuur voor schadekosten en foto's van de schades. 1 schade zat al op de auto (hiervan heb ik ook een video) en de andere schade was smerigheid/viezigheid en geen schade. Ik ben nu nog steeds aan het mailen dat ten onrechte schadekosten bij mij in rekening zijn gebracht. Maar verwacht er niet veel van... Dus voor mij een absolute NO GO ... voor Record Go... NOOIT meer ga ik een auto bij dit bedrijf huren.
Oplichters
Zit na ruim een jaar nog steeds op mijn borg te wachten, heb diverse malen contact gezocht
Ze beloven van alles maar steken mooi mijn geld in hun zak.
Dus hier geen auto huren tenzij je geld teveel hebt
Sterke punten
Die zijn er niet het zijn oplichters
Zwakke punten
Veel beloven en niets doen, en zijn goed in het stelen van geld
Oplichters/Scammers
"Het is een malafide bedrijf:!!!!
Ik heb de gehuurde auto op 13-01 naar Malaga airport teruggebracht en vervolgens met klem aan de medewerker gevraagd om de auto te inspecteren. We hebben daarna hand geschud en hij zal het nog via een email bevestigen. Aangezien ik mijn vlucht moest halen heb ik op zijn woord geloofd maar hij heeft op basis van een fake schade van een sierlijst boven de achterwiel een rapport opgesteld en 644,70 van mijn creditkaart rekening afgehaald. Ik ben meedere mailwisselingen met het bedrijf gehad en ondanks alle bewijzen hebben gewigerd om het geld terug te betalen.
Ik ben er zeker van overtuigd dat ze dit smerige daad ook met anderen uithalen.
Ik wil iedereen waarschuwen om na het inspecteren van de auto wachten totdat de email bevestiging door record go is verzonden.
Het kenteken van de auto is 8657 MGT (KIA sportage) en ik heb vermoeden dat ze deze auto vaker hiervoor inzetten.
Sterke punten
Master of leugens!!!
Zwakke punten
Ze proberen hun eigen aanvullende verzekering met een heel hoge premie aan te smeren.
Onbeleefde personeel
Een onvolledige/wazige antwoorden geven op je gestelde vragen
Leugenaars
Oplichters
Nooit geen auto huren bij deze oplichters
Je kan fluiten naar je borg, die stelen ze van je
En reageren niet op bellen of mailen
Sterke punten
Grootste oplichters
Zwakke punten
Niet nakomen afspraken
SCAM
Had ik de reviews maar eerder gelezen, dan was mij niet hetzelfde overkomen als vele voorgangers welke bij RecordGo een auto hebben gehuurd. Ook wij hebben via tussenpersoon een auto gehuurd bij hen. Met gelijk een aanvullende verzekering om eigen risico uit te sluiten. Aankomende bij de balie in Alicante moeten we toch borg betalen van 1200 euro of een extra aanvullende verzekering. Gelijk gezegd dat dit een scam was maar baliemedewerker zegt gewoon dat de auto dan onverzekerd is. Tja wat doe je dan. Toch maar die aanvullende verzekering afsluiten van 222 euro. Dan het inleveren van de auto zelf met tanken. Ja, we hebben 30 kilometer voor het vliegveld getankt. Bonnetje meegenomen. Maar ze zeggen gewoon dat je binnen een straal van 10 kilometer van vliegveld moet tanken. De tank was vol hoor. Het verschil tussen 30 kilometer en zeg maar 10 kilometer is 1.5 liter. Maar mooi toch nog eens door RecorGO 45 euro belast. Nee, Record Go is de laatste keer dat ik daar een auto huur. Let op Het is allemaal SCAM als zij de kans krijgen .
Sterke punten
goede oplichters
Zwakke punten
oplichting
Scam
Ze accepteren geen visa dus krijg mijn geld niet terug.zijn goedkoop maar terplaatse veel betalen voor deposit en insureance
Oplichters
Auto gehuurd op ibiza, na inleveren met een volle tank werd ons verteld dat de borg binnen 1 week terug gestort zou worden
Diverse mailtjes gestuurd maar nu twee maanden verder nog geen geld terug.
Ik huur nooit meer een auto bij die oplichters
Sterke punten
Zijn de beste oplichters
Zwakke punten
Oplichters
Slecht
Ook wij een slechte ervaring.
Eerst moesten we bij betalen omdat ons vliegtuig vertraging had, ondanks dat ik dit al naar hen had gemaild.
Vervolgens wordt ik naar een plek in de garage gestuurd waar de nummering ophoud, ik mag midden in de nacht lopen zoeken waar die auto staat.
Bij het terug brengen staat er een auto van hen op mijn plek? Heb hem er maar naast gezet. Dan moet ik de sleutel achterlaten in een verlaten parkeergarage?
Als ik dan probeer te mailen, krijg ik geen reactie. Ook niet als blijkt dat mijn dochter wat is vergeten, geen gehoor want waarschijnlijk heeft iemand zelf de spullen gehouden. Nooit meer!!!
Zwakke punten
Slecht bereikbaar
Let op dubbele verzekeringen!!
Bij aankomst om de auto op te halen wordt aangegeven dat je het eigen risico bij hen kan uitkopen (in ons geval rond de €200,-). Ik heb verteld dat wij dit al hebben gedaan via de site van rentalcar. Zijn antwoord hierop was dat dit een soort bemiddelingskosten zijn en geen verzekering. Ik heb de papieren erbij gepakt, laten zien wat deze zeggen waarop mij nogmaals is verteld dat dit niet kloppend is en als we dit bedrag niet betalen we niet goed verzekerd zijn. Als we hier niet voor kozen moesten we het bedrag van de eigen risico wel alvast betalen. Door onzekerheid, moeheid toch ervoor gekozen dit bedrag te betalen en het later uit te zoeken. (Achteraf gezien hadden we beter direct met rentalcar.com contact kunnen opnemen)
Nu contact opgenomen met rentalcar, de beschermings verzekering die we vooraf hebben betaald is voldoende, de "lokale" verzekeringen (zoals record go het duidelijk niet beschreven heeft) hoeven niet nogmaals betaald te worden.
Het was toch kloppend dat het eigen risico gedekt was door deze, vooraf geboekte, beschermingsverzekering. Achteraf teleurstellend aangezien we het gesprek zijn aangegaan met de papieren erbij. Rentalcar is meedenkend en wil bekijken of zij de vooraf geboekte beschermingsverzekering (rond de €50) kunnen terugboeken.
Wel een verschil met het bedrag (van rond de €200) van Record Go. Fijn dat rentalcar wil meedenken hierin.
Sterke punten
Auto zag er prima en netjes uit, ophalen ging makkelijk
Zwakke punten
- Dubbele verzekering betaald door onjuiste informatie vanuit Record Go
- Op het eerste oog vriendelijk en oprecht personeel, achteraf voelt dit helaas niet zo
Bad service
Upon receiving the car I asked one of your colleagues if it was possible to return the car 2 hours later then booked. Which she replied that this wouldn’t be a problem.
When returning the car, the office employee said we were too late and we had to pay for an extra day (150,00 euros) and an additional fine (40,00 euros).
I told the office employee that we had asked one of her colleagues if it was a problem to return the car on 12:00 instead of 10:00. Which the office employee replied that the costs of the additional day and the fine would be charged from my credit card and there was no exception made.
I paid 400.46 euros for the entire tip which is 40,46 euros a day. I even wanted to comprise and pay 40.46 euro, but she insisted that I had to pay the 150.00 euros and the fine.
Because we needed to catch our plane, we stopped the conversation and there was no final conclusion and we are extremely dissapointed in the service of RecordGo...
Sterke punten
none
Zwakke punten
- bad service
- bad employee
- additional fee
Malafide organisatie
Op vakantie in Ibiza een auto gehuurd bij Record Go. Aangekomen blijkt onze reservering gecancelled. We waren te laat en het hele bedrag en reservering was weg. We konden een nieuwe boeking doen voor het dubbele bedrag. We zijn uitgeweken naar andere verhuurder (Wiber) waar we perfect zijn geholpen. Via Booking.com hebben we het vooruitbetaalde bedrag teruggekregen. Hulde aan Booking.com en Wiber. De rode kaart voor Record Go. Snappen niet wat een klant is.
Sterke punten
Een balie met volgnummerapparaat.
Zwakke punten
Geen enkele service en geen meedenken met de klant
NOOIT MEER HUREN BIJ RECORDGO
Auto gereserveerd voor 5 personen en bagage. Bij aankomst op de Malaga luchthaven, was deze auto niet beschikbaar. Men bood een kleinere auto voor 4 personen aan. Wij zeiden dat wij daar met 5 personen niet in pasten, Wij moesten de volgende dag naar een begrafenis 120 km verder. Dat was niet hun probleem zeiden zij. Wij werden behandeld als grof vuil en men was zeer beledigend. Toen wij een klacht wilden indienen, wilde men ons helemaal niet meer helpen en geen auto meer leveren.Daar werd nog fijntjes bij gezegd dat het inmiddels 22:45 uur was en alle carrentals op Malaga Airport men om 23:00 gingen sluiten. Als wij nog een auto wilden zouden wij maar beter naar een andere car rental gaan. Wij zijn toen naar Europecar gegaan waar wij wel een auto konden huren. Nu blijkt dat Recordgo zelfs het door ons vooruitbetaalde reserverings geld niet wil terugbetalen terwijl zij geen auto hebben geleverd. Dit is pure oplichting. HUUR NOOIT MEER EEN AUTO BIJ RECORDGO. Waarschuw al uw familie en vrienden die naar Spanje gaan.Betaal bij een andere autohuur liever iets meer dan zo behandeld en opgelicht te worden.
Sterke punten
Geen sterke punten, alleen maar slechte service en slechte behandeling.
Zwakke punten
Je wordt behandeld als grof vuil en ze leveren niet de auto zoals besteld of een uit dezelfde catagorie. Uiteindelijk laten ze je gewoon barsten en geven je helemaal geen auto.
zeer slecht
Zeer slecht geholpen door 2 van de 3 mederwerkers van balie op Malaga.
Arrogant niet willen helpen en lang laten wachten. geen zaken mee doen....
alleen frustratie
Sterke punten
ontvangst nemen auto was top
Zwakke punten
slecht personeel
Record GO Barcelona niet doen
Maanden na de autohuur worden er plotseling bedragen van de credit card afgeschreven zonder opgaaf van reden. Klantenservice onbereikbaar
Sterke punten
korte wachttijden
Zwakke punten
oplichting
Misleidende info
Auto gehuurd in Malaga maar als je de taal ni echt machtig bent krijg je misleidende informatie over de terugbetaling en smeren ze je een extra verzekering aan ( die ik trouwens al had ) ofwel betaal je de waarborg 1400 euro of een extra verzekering die je niet terugbetaald krijgt . Heb jaren bij sunny cars gehuurd en nooit problemen gehad zelfs niet bij schade . Recordgo never again... afzetters
Sterke punten
Nette bijna nieuwe auto .
Zwakke punten
Misleidende informatie voor terugbetaling van de borg .
Poot uitgedraaid
We hadden online bij Rentalcars.com een auto gehuurd en een verzekering afgesloten. Op Mallorca aangekomen moesten we bij RecordGo alsnog een verzekering á €230 afsluiten, of een borg betalen van €1100. Ik (hoofdbestuurder) wilde die borg betalen met mijn bank-pas, maar dat kon niet. Ik had geen credit-card, dus wilde mijn vrouw betalen, maar dat kon ook niet, want de borg kon alleen betaald worden via de credit-card van de hoofd-bestuurder. Om de auto mee te krijgen moesten we dus €230 betalen om de borg af te kopen. Dát kon wel met de credit-card van mijn vrouw! Het is vast niet veel anders bij andere auto-verhuurders; als ze je een poot kunnen uitdraaien zullen ze dat doen.
Begging for my deposit
Had to wait a very long time to get back my deposit. Customer service did not answer in English. No answers to my email. Never again Recordgo or Rental Cars. Car assistance did not work at all.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Niet nogmaals huren hier!!
Auto was een andere dan toegezegd, deze was wel groter maar voordat we het terrein afreden brandde er al een lampje dat de inspectiebeurt nog niet uitgevoerd was - toch auto meegenomen en volgende dag ging er nog een ander lampje branden en gaf hij piepjes op de snelweg wat erg stressvol was. Kortom we hadden deze auto moeten weigeren. Personeel onvriendelijk in een muf hok staan ze he te woord. Vragen bij terugbrengen ook niks!
Sterke punten
Netjes teruggebracht naar de Luchthaven
Zwakke punten
Heenweg lang moeten wachten voor we opgehaald werden met busje
Auto voldeed niet helemaal aan de eisen helaas...
€1200 waarborg niet terug
Ondanks dat de auto netjes en volgetankt is teruggebracht (van het sign-off document heb ik een foto als bewijs), is de waarborg na >2 maanden nog steeds niet terugbetaald.
Ze reageren ook niet op emails en nemen de telefoon niet op.
Als hier nog mensen hun waarborg niet terug hebben, kunnen we samen een rechtzaak opstarten. Ik ga deze week ook Booking.com inlichten en kijken wat we het beste kunnen doen. Ze moeten sowieso stoppen met dit bedrijf aan te bieden.
Sterke punten
Auto was bijna nieuw
Zwakke punten
€ 1200 nog tegoed (waarborg + brandstof + tolwegen)
Avoid it at all costs
We booked a small category vehicle (Seat Ibiza) via Booking.com with full cover through Booking.com. In the meantime, before the trip, my card was stolen and then cancelled. Since this was Christmas time, the bank took longer to issue a new card and it didn't arrive on time.
At the airport we paid for the second driver, who had all his cards, but the lady at the counter said she couldn’t give us the car then. I asked if she could change the main driver. Of course, but only if she charged us extra 275 euro for full cover. She also said she had no problem showing me where it said so. Pretty rude, I’d say. Especially since that was the very card that paid for the booking. Nobody minded then.
There was no "Just a second, I'll talk to my manager and see what we can do". Nothing. It was like her sole goal was to squeeze out all the money she could. She left the wrong address and email and phone number in the system and on the document (mine). I checked it before she changed the driver, but she never asked us to recheck the data after.
Nothing really mattered any more as soon as she took money. And we got C3 Aircross, which is twice the size we wanted. Why did we choose the vehicle category if they give us whatever they want anyway?
No manual, of course. We had to look online for all the initial issues.
We travel a lot and frequently rent cars. Sometimes there are unexpected problems and in such cases all the companies so far have tried to help or find a compromise.
Record Go apologized. They are thankful they can benefit from my experience and improve. They'll forward the complaint to their staff manager. However, the lady just did her job. It was all in accordance with the company rules.
Of course it was. Which tells you a lot about the company. I'm so grateful for the opportunity to help them improve. Cost me a few, but helping companies to do better is... priceless?
Waarschijnlijk opgelicht
Ik ging de regeling van 30 EUR aan om niet te moeten tanken bij terug brengen, werd 2 maal van de rekening gehaald 'omdat de code niet juist was de eerste keer'. Hetzelfde verhaal als ik las in een andere recensie hier. Dit is dus pure oplichterij. Verder ben ik nog steeds aan het wachten op de 1100 euro borg die ze van mn rekening haalden...
Sterke punten
geen
Zwakke punten
kwaadmoedig een fout creeren bij het ingeven van de code om 2 maal het bedrag te kunnen innen, en zeer lang wachten om 1100 EUR borg terug te geven (nog steeds aan het wachten).
oplichters.
Kwamen te vroeg aan bij de balie in Alicante, auto was zogenaamd niet klaar. Konden wel een andere auto meekrijgen tegen 150 euro meerkosten. Half uur later opnieuw bij de balie nu was de auto er wel(gewoon een smoes om je tegen meerkosten een andere auto aan te smeren).
Oeverloos gezeur over het afsluiten van een verzekering.Hebben die niet genomen omdat die al was afgesloten bij reservering.
Bij inleveren van auto liep medewerker om de auto heen, ging direkt onder de voorbumper kijken en zag daar een kras. Deze is beslist niet door ons veroorzaakt en bij ophalen ook niet gezien (wie gaat er onder de auto kijken?) Veel geschreeuw, dreigementen en intimidatie door Record go medewerkers.
Schade was 149 euro. Precies het bedrag dat wij voor het afsluiten van een verzekering hadden moeten betalen.
Totaal onbetrouwbaar, onbeschoft. NOOIT HUREN BIJ dit Bedrijf
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Oplichters, onbetrouwbaar, onbeschoft
Record & Go = Oplichting
Auto gehuurd via Ryanair/Rentalcar, maar deze werd geleverd door Record & Go op Valencia-Airport, waar de borgstelling middels Creditcard moest. Pincode ingetoetst. Na de 1e keer vertelde de baliemedewerkster dat de code niet goed was. Huh? Na 2e en 3e poging met iets andere code (je gaat twijfelen) uiteraard blokkade van de card. Dus wilde ik met betaalpas betalen, maar dat kon alleen wanneer ik een volledige verzekering afsloot van E 272,50 en ze weten dat je geen andere keus hebt; boeven. Bij navraag later bij de Creditcardmaatschappij bleek dat de mislukte transactie NIET te wijten was aan een verkeerde code, maar dat de oorzaak in de terminal aldaar gezocht moest worden !!! Ze mogen je daarvan helaas geen bewijs overhandigen.
Vanwege zeer sterk vermoeden van opzet heb ik een klacht ingediend bij Rentalcar. Weinig hoop dat dit wat oplevert. Zoja, dan zal ik mijn review aanpassen.
Aanpassing: gisteren van Ryanair/Rentalcar bericht gehad dat ze qua Record & Go niets kunnen doen omdat ik dat verzekeringscontract heb ondertekend; uit coulance betalen ze wel de E 60 terug voor de eerder afgesloten verzekering met Ryanair. Case closed.
Sterke punten
Netjes opgehaald en teruggebracht met busje
Zwakke punten
Zie boven.
Vreemd dat je geen bewijs op papier krijgt van de extra verzekering.
En dat je geen (vrijwarings-)bewijs krijgt van correcte inlevering van de auto.
Ze bestelen je met de benzine
We moesten ineens 120 euro betalen bij het afhalen van de auto in ibiza. Dit zouden we terugkrijgen aan het einde als we de auto vol zouden tanken. Wij hadden de auto netjes voor 60 euro getankt om hem weer vol te maken. En na 1 week mail ik ze waar blijft onze 120 euro. Komen ze met hij was niet vol. Dus nu hebben 180 euro betaald voor niet eens een halve tank gebruik. Het is schandalig. Nooit in zee gaan met deze partij. Ook heel lang gewacht bij het ophalen en waren de babystoel vergeten. Ging allemaal heel rommelig.
Zwakke punten
Ging heel raar met ophalen. Waren autozitje vergeten. 120 euro kwijt aan hun tankservicekosten plus 60 euro voor het voltanken.
Oplichters!
Van 2 t/m 12 juni jl auto gehuurd. Auto zoals besteld en dus helemaal goed. Maar.... bij het ophalen zeer rommelig met weer opnieuw al je gegevens invullen. Je krijgt niet eens een kopie van de overeenkomst die je daar moet tekenen (dachten misschien mailen ze dat later)....dat snappen we nu. Deze moet je nl later als er schade is ontstaan? kunnen overleggen aan de verzekering. Ze hopen er op dat je al die moeite niet gaat nemen...
Ook moet je een volle tank afrekenen, in ons geval 137,--.
Daarna krijg je de sleutels en moet je de auto maar gaan zoeken in een nogal schemerige garage. We zijn er om heen gelopen en op een paar plekjes na (waarvan foto's genomen, niet van de achterkant!) vertrokken voor onze vakantie op Mallorca,
Voor het terugbrengen nogmaals die kleine lettertjes gelezen en zelfs voor de zekerheid de auto nog gewassen en gestofzuigd. Ook nog binnen 10 km van het vliegveld de auto af getankt.
Bij het inleveren stond een medewerkster en vroeg of er bijzonderheden waren. Nee, die waren er niet behalve die plekjes die er al op zaten. Oh, geen probleem hoor alles kleiner dan 4 cm wordt toch niet naar gekeken??? Fijne vlucht naar huis gewenst.
Maar dan... bij thuiskomst een mail, de auto had een deuk in de achterklep? Foto's erbij, tja daar zat inderdaad een deukje. Op een rare hoogte, die je zeker goed zou moeten zien......ik heb werkelijk waar geen idee, hoe die daar gekomen is en al helemaal vreemd dat ik die zelfs met het schoonmaken heb gemist! Zeker weten dat deze niet tijdens onze vakantie is ontstaan. Anyway....factuur van 581,75 + administratiekosten 50,-- Deukje kostte al 334,-- en alles wat ze daarnaast nog konden bedenken of in de buurt zat...logo, anagram? is in rekening gebracht!
Kijk, wij zijn verzekerd. Maar is niet door ons toedoen ontstaan, bovendien zo'n soort deukje zou er met een zuignapje uitgetrokken kunnen worden. Bovendien doen ze er niets aan, want dit trucje kunnen ze natuurlijk nog wel een paar keer herhalen.
Ga niet met deze firma in zee! Wij huren al jaren auto's, maar dit nog nooit mee gemaakt.
Wat een domper op onze vakantie.
Sterke punten
Goede auto, zoals besteld.
Zwakke punten
Rommelig, chaotisch en niet transparant.