Review: werkwijze van een criminele organisatie
De handelwijze van Goldcar is mij niet onbekend. Ik boekte en betaalde voor een periode van 18 dagen een Fiat Panda ( boekingsnummer 735710477).Op de afgesproken meldde ik mij mij de balie. Daar bleek deze auto niet voorradig ( ?? ). Als alternatief werd mij een Fiat 500 aangeboden met bijbetaling van EUR 9,- per dag !! Het is toegestaan een andere auto aan te bieden in de zelfde prijscategorie, evenwel zonder bijbetaling (.Fiat Panda en Fiat 500 behoren tot dezelfde categorie ) ! De bijbetaling accepteerde ik niet. Daarna werd mij een oudere Toyota Aygo met enige schade aangeboden.In verband met de reisduur naar mijn bestemming accepteerde ik dit. Bij het ophalen registreerde ik onmiddellijk een kras op de achterzijde van de auto, die ik niet zag op de meegegeven documentatie. Onmiddellijk ging ik naar het afgiftekantoor ( ik had de garage nog niet verlaten ). Met de nodige tegenzin kwam de betreffende medewerker uit zijn kantoor. Mededeling : ik moest beter kijken naar de opgave. De schade was wel degelijk geregistreerd ( naar zijn zeggen ). U raadt het wellicht al: bij de verrekening van mijn borg werd EUR 165,37 ingehouden in verband met schade. Bij navraag en veel moeite kreeg ik achteraf een foto toegestuurd van de schade. Wat denkt U ? Uiteraard dezelfde schade die ik bij ontvangst al had gerapporteerd.Op mijn ettelijke verzoeken om de inhouding aan mij terug te storten werd nimmer gereageerd. Wie weet hoe vaak zij dezelfde schade reeds geclaimd hebben bij vorige huurders ? Elke week stuur ik nog een reminder voor de restitutie van mijn geld..