Reviews van deze auteur (28219)

NOOIT MEER RENTALCARS!

Review over RentalCars

Op vrijdag 4 september wilden wij zoals gepland, geboekt en betaald 2 huurauto’s ophalen bij de luchthaven Pisa. De afgesproken tijd op het boekingsformulier was 14.00 uur, wij melden ons om 16.00 uur. Geen probleem zou je denken want er was gereserveerd en voor 14 dagen vooruit betaald. Niets is minder waar. Blijkbaar vervalt je boeking na 2 uur, de kleine lettertjes zullen we maar zeggen. Kon geregeld worden maar dan moest er een nieuwe boeking gemaakt worden en dat was uiteraard duurder. Ander probleem was dat 1 boeking totaal niet bekend was bij het autoverhuurbedrijf. “Computer says no”, dat is wat wij iedere keer te horen kregen. Contact opgenomen met Rentalcars, daar waren de auto’s wel bekend in het systeem, vreemd aldus de medewerker. We zouden teruggebeld worden. Na 2 uur wachten in de zon, inmiddels 35 gr, met 2 kleine kinderen hebben we uiteindelijk voor de ene auto bij betaald en zijn we vertrokken naar een hotel. Nooit teruggebeld door een medewerker. Volgende ochtend wederom contact gezocht met Rentalcars. Medewerker aan de telefoon begreep er niets van maar zo werd ons gezegd. Als de auto niet opgehaald werd kregen wij sowieso ons geld terug. Daar zit de crux in het hele verhaal. Wij wilden de auto wel ophalen maar deze was niet bekend in het systeem. Was deze wel bekend bij het autoverhuurbedrijf dan hadden wij immers ook wel voor de 2e auto extra betaald voor het “te” late ophalen. Al was het maar om verder te kunnen met onze vakantie. Gedurende de hele periode, inmiddels bijna 2 maanden, is hier verschil van opvatting over. De auto is niet geannuleerd cq opgehaald, hij stond niet in het systeem.

Het verhaal gaat verder. Als we een nieuwe auto boekten dan kregen we na de huurperiode het verschil terug tussen het reeds betaalde bedrag en het te betalen bedrag voor de nieuwe huurauto, deze was inmiddels fors duurder. Uiteindelijk maar voor deze oplossing gekozen en een veel duurdere auto gehuurd.

Uiteindelijk zijn we 2 maanden verder, wordt ons verhaal in twijfel getrokken en hebben wij nog steeds niet ons geld terug. Sterker nog wij hadden ook een 10% korting voucher van Rentalcars ontvangen, omdat de auto die wij reeds eerder in een vrij vroeg stadium hadden geboekt voor deze vakantie niet geleverd kon worden door Rentalcars. De 10% korting kon echter pas geclaimd worden nadat de huurperiode van de auto was verlopen. Dit maakt het allemaal nog gecompliceerder omdat er nooit een huurperiode is geweest, “computer says no”.

Kortom voor deze vakantie hebben wij in totaal 4 auto's bij jullie gehuurd voor een fiks bedrag. Er zijn veel vakantie-uren, telefoonkosten en ergenis/frustratie bij ons geweest over deze gehele gang van zaken. Alleen uit coulance zou een tegemoetkoming in de gemaakte kosten al redelijk en billijk zijn, laat staan zeer gerechtvaardigd.

Onze conclusie: huur dus nooit een auto via Rentalcars.

Sterke punten
Hebben ze niet.

Zwakke punten
Alles.

reacties: