Reviews van deze auteur (27172)

Oplichting

Review over Centauro

Gedachte lezers,
Mijn vrouw en ik hebben een auto gehuurd bij Centaura Mietwagen Mallorca. Deze hebben wij op 17 juni opgehaald. Op 7 augustus is deze auto door ons weer ingeleverd. Op de auto hadden wij een volledige dekking met eigen risico dekking genomen.
Bij het ophalen van de auto moesten wij een contract tekenen waarbij wij zeiden dat we een rondje om de auto wilde lopen. De dame achter de toonbank zei dat als er nog vragen en opmerkingen, of geconstateerde schade is, dat we even binnen moesten komen. Dus toen wij bij de auto aankwamen was de auto rondom beschadigt met hier- en daar een deuk. Wij zijn daarop direct naar binnen gegaan om het contract aan te laten passen naar wens. Daarop begrepen wij dat de medewerkster niet achter haar toonbank vandaan gaat en dat het en dat de auto's geïnspecteerd zijn. De vrouw zei dat wij ons geen zorgen hoefden te maken en dat wij alleen moeten checken of het portiersslot niet beschadigd is omdat daar kosten op zitten als dat stuk is. (Soort mededeling van kleine lettertjes)
Zij vertelde ons dat er een pijl op het contract staat dat aangeeft dat de auto beschadigd is. De auto op het contract was afgebeeld als een ronde cirkel wat met een pijl genoeg zou zijn. In mijn onvrede zijn wij in de auto gestapt naar ons hotel. Het was laat en we waren erg moe. Toen wij de auto op 7 augustus weer inleverde wilde dezelfde vrouw wel ineens mee en begon meteen luid te praten dat wij de auto afgetrapt hadden. Ook bleef zij ontkennen dat zij dezelfde persoon was die de auto meegaf. Er ontstond een knallende woordenwisseling. Wij werden verteld dat wij moesten tekenen en dat het niet uitmaakt omdat wij all-risk verzekerd waren. Toen ik zei dat wij de schaden eenmaal niet gemaakt hadden, vertelde zij dat dan onze borg van duizendenvijftig euro kwijt zijn. Ook hadden wij geen tijd om op eventuele politie te wachten omdat wij het vliegtuig zouden missen. Wij kregen ook te horen dat de schade hoger is dan onze borg en dat wij niet zo ermee wegkomen. En ook waren wij afhankelijk van hun shuttle die ons naar het vliegveld moest brengen. Wij hadden geen keus dan alleen nog maar de handtekening te zetten en het op een akkoordje de verzekering te laten betalen. Dit is ons verhaal waarbij er geen andere keus overbleef.
De verzekering is hierbij door Centaura opgelicht.
Verder zijn wij natuurlijk niet van plan om met deze autoverhuurbedrijf verder te overleggen en willen uit ons eigen zak geen schade betalen. Verder weten wij nog niet of wij geld kwijtraken in verband met nader af te wachten reactie van de verzekering. Ik hoop zo mijn verhaal voldoende te hebben neergelegd.

Huur een auto bij een eerlijk bedrijf!

Maak altijd zeer gedetailleerde foto's.
Dit laatste hebben wij niet voldoende gedaan.

Overig:
Zij geven een onvertoonbare auto mee aan nette mensen.

Zwakke punten
Zij geven gewoonweg een compleet beschadigde auto mee en ze geven klanten succesvol de schuld dat je de auto verder hebt beschadigd.
Zij lichten zo de verzekering op.
De klant wordt op deze manieren vaslelijk beschuldigd (ook al zijn wij gedekt voor eigen risico is dit niet correct)

reacties:

Review: 19 keer zeer tevreden de 20ste keer bedonderd

1 tegen 19 dus.
Wij hebben bij Centauro 1 keer een auto gehuurd.
We kregen een schadewagen mee en brachten precies terug zoals hij was.
Wij moesten voor bestaande schade betalen.
Onze verzekering heeft het gek genoeg vergoed. Wij hadden alle opties gekozen bij het indekken voor eventuele schade.
De verzekering is eigenlijk de gedupeerde.
Voor de deuk die wij moesten betalen kon je als leek zien dat het een oudere deuk was