Slechte service en laten je extra kosten maken.
Vorige week bij goldcar schiphol (locatie corendon hotel) een auto gehuurd. Ophalen (met de shuttlebus) verliep spoedig (29 mei), toen ook aangegeven dat ik op een eerder tijdstip de auto zou inleveren ivm mijn terugvlucht. Dit was geen probleem en kon zelfs voor de openingstijd van het kantoor als ik de sleutel bij het hotel zou inleveren. Ruim een week later wil ik de auto inleveren. Kantoor bleek gesloten te zijn terwijl de openingstijd al geruime tijd verstreken was. Oke, sleutel bij het hotel afgeleverd en op de bus gewacht, na een tijdje wachten toch even goldcar gebeld over de shuttlebus. Hier krijg je een bandje met de dienstregeling van de corendon shuttle bus. In het hotel even gecheckt en daar blijkt dat de bus helemaal niet rijdt, enige optie is taxi. Taxi gepakt naar airport en taxi kosten (25,-) bij gold car neergelegd. Inmiddels meerdere malen mail en telefonisch contact gehad. Ze willen de taxikosten niet vergoeden en verwijten mij dat ik de dag ervoor niet gebeld heb voor de laatste stand van zaken? Ook kwamen ze met onzin argumenten zoals:
• Dus volgens uw regels, mag u kosten maken (ongeacht de hoogte) en daarna deze claimen bij ons op uw eigen “huisgemaakte” regels. Zo werkt dat dus niet. Sorry.
• Dan kan je ook wel een limousine pakken naar het vliegveld en die bij ons declareren.
• Alle andere klanten bellen wel een dag van tevoren.
• Je bent wel opgelicht met taxi kosten van 25,- euro. Een taxi is normaal maar 20,- euro.
• De situatie sinds covid-19 medio maart met de kapper werd vergeleken waarbij eerst gebeld moest worden (er waren al afspraken gemaakt en de auto is al opgehaald met de normale shuttle service toen er meer restricties golden).
• Goldcar zegt: wij kunnen er helaas niks aan doen dat u de auto eerder heeft terug gebracht. Terwijl dit bij ophalen is aangegeven en toentertijd was dit geen enkel probleem.
Eerst (tijdens covid-19) aangeven dat indien niemand aanwezig je de sleutel bij het hotel kan achterlaten en achteraf zeggen dat we hadden moeten bellen zodat iemand van hun ons naar het vliegveld zou kunnen brengen. De verantwoordelijkheid ligt hier natuurlijk bij goldcar, zij hebben eenzijdig de afspraken veranderd. Als de beloofde shuttle service niet meer rijdt is het aan goldcar om mij dit mee te delen. Helemaal als de shuttle service nog gewoon reed in die week ervoor toen er landelijk meer restricties golden. Hier neem ik natuurlijk geen genoegen mee. Ik heb ze 2 weken gegeven voordat ik verdere actie onderneem in overleg met mijn rechtsbijstandsverzekering. Even afwachten dus. Heb voor als nog weinig hoop als ik zo het commentaar van goldcar aan de telefoon beluister of via de mail lees 'we gaan er toch niks aan doen'. Na al een keer in het programma ‘radar’ aan de beurt te zijn geweest zou je verwachten dat ze op zijn minst hun wettelijke verantwoording nemen. 2 weken aftellen begint, wordt vervolgd...
Zwakke punten
Slechte service.
Laten je extra kosten maken.