Reviews van deze auteur (13225)

Vermijd Centauro ten koste van alles

Review over Centauro

We hadden een enkele reis geboekt met Centauro voor een total bedrag van 4,91 euro, en in plaats daarvan werd 370,00 euro in rekening gebracht.
De redenen die Centaure benoemde zijn op basis van de volgende door hen in rekening begrachte kosten:
(1) een toeslag van 120 euro voor de eenrichtingsverhuur die niet op mijn reservering stond vermeld;
(2) voor schade aan de auto. Conform afspraak, we brachten de auto op tijd terug, met volle tank en zonder schade. Toen we al geparkeerd hadden, instrueerde een medewerker van het bedrijf ons om het parkeerterrein achteruit te parkeren, zogenaamd zodat zij (de werknemer) kon passeren. Ze stuurde ons zo terug dat de auto recht tegen een verkeersbord aanred. Dit resulteerde in een kras op de achterruit. Hoewel de kras werd veroorzaakt als gevolg van bovengenoemde fout van de werknemer, was de kras binnen de grenzen van wat het bedrijf beweerde dat ze niet zouden aanrekenen - met andere woorden, Centauro was in strijd met zijn eigen contract.

We hebben vervolgens het volgende aan Centauro geleverd
- bewijs van onze one-way reservering zonder vermelding van de eenrichtingsprijs;
- foto's van het in onberispelijke staat terugbrengen van de auto;
- beëdigde verklaringen die het bovenstaande bevestigen.

Centauro weigerde de bovenstaande te erkennen en wees erop dat we hun te dure verzekering hadden moeten kopen. Centauro rekende ons 370 euro voor een dag. De rekening bevat een handtekening die niet van mij was , wat een ernstige overtreding is.

Het is duidelijk dat mijn creditcardmaatschappij me zal vergoeden en dat zaak nu voor de rechter komt. Tijdrovend en vervelend.

Centauro’s business model is duidelijk afhankelijk van adverteren met belachelijk goedkope online prijzen en je vervolgens veel duurdere prijzen te rekenen, meer geld zou hebben betaald bij een gerenommeerd autoverhuurbedrijf.
Als je onderzouk doet naar Centauro, zul je merken dat
- gemiddelde algemene beoordelingen in 'grote' beoordelingssites die gemakkelijk te beïnvloeden zijn, maar op kleinere beoordelingssites in afzonderlijke Europese landen haalt Centauro de slechtste beoordelingen die ik ooit heb gezien (bijv. in Duitsland 1 ster op 5: https: // www .mietwagen.info / mietwagenunternehmen / c / centauro-rent-a-car /)
- eerder Centauro veroordeeld, bijvoorbeeld door de Spaanse autoriteiten (https://www.derwesten.de/reise/gericht-stoppt-endlich-abzocke-mit-mietwagen-in-spanien-id8293737.html).

Conclusie: vermijd Centauro ten koste van alles.We hadden een enkele reis geboekt met Centauro voor een total bedrag van 4,91 euro, en in plaats daarvan werd 370,00 euro in rekening gebracht.
De redenen die Centaure benoemde zijn op basis van de volgende door hen in rekening begrachte kosten:
(1) een toeslag van 120 euro voor de eenrichtingsverhuur die niet op mijn reservering stond vermeld;
(2) voor schade aan de auto. Conform afspraak, we brachten de auto op tijd terug, met volle tank en zonder schade. Toen we al geparkeerd hadden, instrueerde een medewerker van het bedrijf ons om het parkeerterrein achteruit te parkeren, zogenaamd zodat zij (de werknemer) kon passeren. Ze stuurde ons zo terug dat de auto recht tegen een verkeersbord aanred. Dit resulteerde in een kras op de achterruit. Hoewel de kras werd veroorzaakt als gevolg van bovengenoemde fout van de werknemer, was de kras binnen de grenzen van wat het bedrijf beweerde dat ze niet zouden aanrekenen - met andere woorden, Centauro was in strijd met zijn eigen contract.

We hebben vervolgens het volgende aan Centauro geleverd
- bewijs van onze one-way reservering zonder vermelding van de eenrichtingsprijs;
- foto's van het in onberispelijke staat terugbrengen van de auto;
- beëdigde verklaringen die het bovenstaande bevestigen.

Centauro weigerde de bovenstaande te erkennen en wees erop dat we hun te dure verzekering hadden moeten kopen. Centauro rekende ons 370 euro voor een dag. De rekening bevat een handtekening die niet van mij was , wat een ernstige overtreding is.

Het is duidelijk dat mijn creditcardmaatschappij me zal vergoeden en dat zaak nu voor de rechter komt. Tijdrovend en vervelend.

Centauro’s business model is duidelijk afhankelijk van adverteren met belachelijk goedkope online prijzen en je vervolgens veel duurdere prijzen te rekenen, meer geld zou hebben betaald bij een gerenommeerd autoverhuurbedrijf.
Als je onderzouk doet naar Centauro, zul je merken dat
- gemiddelde algemene beoordelingen in 'grote' beoordelingssites die gemakkelijk te beïnvloeden zijn, maar op kleinere beoordelingssites in afzonderlijke Europese landen haalt Centauro de slechtste beoordelingen die ik ooit heb gezien (bijv. in Duitsland 1 ster op 5: https: // www .mietwagen.info / mietwagenunternehmen / c / centauro-rent-a-car /)
- eerder Centauro veroordeeld, bijvoorbeeld door de Spaanse autoriteiten (https://www.derwesten.de/reise/gericht-stoppt-endlich-abzocke-mit-mietwagen-in-spanien-id8293737.html).

Conclusie: vermijd Centauro ten koste van alles.

reacties: