Ik heb eenmaal op zakelijk gebied een auto gehuurd bij Tasman, dit is mij goed bevallen, vandaar dat ik voor mijn persoonlijke verhuizing benieuwd was of er eventueel een aanhanger beschikbaar was. Gezien dit niet zakelijk was heb ik mijn persoonlijke telefoonnummer toegevoegd, mijn persoonlijke email adres en enkel de vraag 'Zijn er aanstaande zaterdag nog dichte aanhangers beschikbaar' Op dit aanvraagformulier heb ik enkel een automatische mail teruggehad met 'bedankt voor uw vraag, we behandelen dit en komen zo snel mogelijk bij u terug'. Gezien ik uiteindelijk ergens anders een bus gehuurd heb, en niks meer van Tasman gehoord heb, heb ik dit maar laten zitten. Ik had geen reservering gemaakt, wilde alleen inventariseren, dus dit leek mij geen probleem. Vervolgens werd ik gister op mijn zakelijke nummer gebeld, die overigens werd opgenomen door een collega, met de vraag of ik de aanhanger nog wilde huren. Ik was erg verbaasd, want ik had dit telefoonnummer helemaal niet bij deze aanvraag opgegeven. Ik gaf zonder hierover na te denken het antwoord 'Nee dit is niet meer nodig', waarna mijn collega een geïrriteerde uitspatting kreeg van de medewerker van Tasman dat ik dat dan in het gevolg wel even door had kunnen geven. Het voelde dus heel erg dat ik in mijn fout zat, terwijl ik vind dat Tasman redelijk onbekwaam gehandeld heeft op de volgende punten
1. Ik heb überhaupt nooit reactie gehad op mijn vraag
2. Vraag naar beschikbaarheid is niet automatisch een reservering voor een product; dus had Tasman niet het recht om geïrriteerd uit te vallen naar mijn collega.
3. In kader van privacy vind ik het eigenlijk niet acceptabel dat voor een aanvraag vanaf een persoonlijk account, via een andere reservering, het zakelijke nummer van ons werk wordt gebeld, die nergens in deze aanvraag vermeld stond.
Ik zou zeker nog een keer daar huren, het is goedkope en prima service, maar ik vond dit wel jammer van de organisatie.