Net als anders keurig via Rentalcars.com een keurige all-in deal gemaakt. Dit maal bij Firefly Barcelona.
Helaas werd de creditcard voor de borg geweigerd. Omdat ik alles voor aankomst had gecontroleerden en het niet vertrouwde heb ik telefonisch contact opgenomen met de creditcard maatschappij. Deze konden zien dat er geen aanvragen binnenkwamen en er dus ook geen borg reserveringen geweigerd konden worden.
Balie medewerkster hield vol en heeft mijn gezin met jonge kinderen ruim 2 uur laten wachten. De enige optie om de auto mee te krijgen was een extra verzekering van 173 euro waardoor de borg dan niet nodig was?!
Via telefonische bemiddeling van Rentalcars.com wilde men uiteindelijk de creditcard van mijn vrouw proberen echter tegen extra kosten voor het omzetten van de tenaamstelling van de reservering of de kosten van een extra bestuurder doorbelasten aangezien ik wilde rijden en de reservering op naam van mijn vrouw omgezet moest worden.
Ook hier ben ik in bezwaar gegaan en was er een scene nodig om uiteindelijk de sleutels en de huurovereenkomst zonder excuus of uitleg op de balie gesmeten te krijgen. Uiteindelijk dus zonder extra kosten. Gelukkig wisten we zelf de auto te vinden welke niet schoon en volledig beschadigd bleek te zijn. Na melding hiervan bij de uitgifte balie mochten we de extra schades (22+ en rondom bekrast) zelf noteren waarna het formulier werd voorzien van een stempel. Auto bleek niet goed uitgebalanceerd en trilde enorm vanaf 110+km. Gedurende de 2 weken huur maar zoveel mogelijk snelwegen vermeden om niet nog meer gedoe te krijgen. Gelukkig ging het retourneren zeer vlot.