We zijn juridisch iets verder en Goldcar geeft geen gehoor. De foto's van de schade zijn werkelijk niet te herleiden naar mijn gehuurde auto. Het is vaag en het is oneerlijk. Het gaat mij niet om het geld maar om de oneerlijkheid van het geld uit de zakken kloppen van de toeristen. Dus betaal altijd met een creditcard dan kun je betwisten en maak foto's vooraf en achteraf van je auto wil je nog met dergelijke oplichters in zee gaan.
Datum van ervaring: 01 juli 2023
k heb werkelijk waar meer dan 15 jaar lang 2 a 3 per jaar een auto gehuurd bij Goldcar. Ben ook VIP member omdat ik vaak daar huur dus ik weet waar ik over praat. Sinds 2021 (corona) hebben ze kennelijk een ander beleid. Extra kosten bij aankomst, hogere verzekeringen en tol fee etc. Maar goed misschien acceptabel. De laatste 2 keer ben ik gewoon genaaid met schade wat echt niet is geweest. De auto inleveren voor openingstijd en nu 2 keer met 100-en euro's schade. Natuurlijk niet geaccepteerd en als principe kwestie het laten oplopen. Maar Goldcar heeft een nieuw verdienmodel. Goedkoper zijn wanneer je de auto buiten openingstijden inlevert maar dan een vette rekening sturen voor schade die niet bestaat. En natuurlijk kun je all-risk nemen en dan ben je van het gezeik af maar dan ben je vaak bij hun 50% meer kosten kwijt. Dus mijn advies zou zijn neem de pendel naar Autorent. Kosten je iets meer tijd maar super relaxen gasten en heb er inmiddels al 8x bij geboekt. F...ck Goldcar
Há mais de 15 anos que alugo um carro...
Há mais de 15 anos que alugo um carro na Goldcar, 2 ou 3 vezes por ano. Também sou membro VIP porque alugo lá frequentemente, por isso sei do que estou a falar. Desde 2021 (corona), eles aparentemente têm uma política diferente. Taxas extra à chegada, seguro mais elevado e portagem, etc. Mas talvez seja aceitável. Nas duas últimas vezes, fui lixado com danos que na realidade não existiam. Devolver o carro antes da hora de abertura e agora duas vezes com danos de 100 euros. Claro que não aceitei e, por uma questão de princípio, deixei acumular. Mas a Goldcar tem um novo modelo de receitas. É mais barato quando se devolve o carro fora do horário de funcionamento, mas depois envia-se uma fatura choruda por danos que não existem. E, claro, pode aceitar o seguro contra todos os riscos e livrar-se do incómodo, mas, nesse caso, perderá muitas vezes mais 50% do custo com eles. Por isso, o meu conselho é apanhar o vaivém para a Autorent. Custa um pouco mais de tempo, mas é uma equipa super descontraída e já reservei 8 vezes com eles. F...ck Goldcar
I have really over 15 years...
I've really been renting a car from Goldcar for 2 or 3 a year for over 15 years. Am also VIP member because I often rent there so I know what I am talking about. Since 2021 (corona) they apparently have a different policy. Extra charges on arrival, higher insurance and toll fee etc. But well maybe acceptable. Last 2 times I just got screwed with damage which really wasn't. Returning the car before opening time and now 2 times with 100s of euros damage. Of course not accepted and as a matter of principle let it mount up. But Goldcar has a new revenue model. Be cheaper when you return the car outside opening hours but then send a fat bill for damage that doesn't exist. And of course you can take all-risk and then you'll be rid of the hassle but then you'll often lose 50% more cost with them. So my advice would be take the shuttle to Autorent. Cost you a bit more time but super laid back guys and have booked with them 8x now. F...ck Goldcar