Een auto gehuurd via Rentalcars.com. Door aanpassing van het reisplan leverde ik de auto elders in. Ongeveer €50 goedkoper, zo zag ik in de afrekening van Avis. Dat 'overschot' wordt door Avis niet berekend aan bemiddelaar Rentalcars (aldus de welwillende Avis klantenservice), maar Rentalcars betaalt het niet terug naar mij als uiteindelijke klant. Makkelijk geld verdienen hoor!
Ook kwalijk: de klantenservice mailen, een standaard antwoord krijgen, een inhoudelijke reply sturen en vervolgens 4 weken stilte. Dat is niet OK.
Mijn advies: gebruikt Rentalcars voor prijs vergelijking. Boek ALTIJD direct bij de verhuurder, zoals Avis. Dan had ik dit niet gehad, en was het niet bestede bedrag keurig retour gekomen. Rentalcars is echt een noodgreep als je niet bij een verhuurder zelf kan boeken. Zelfs de eventuele Geniuskorting is het niet waard.
Zelf gebruik ik het platform Booking.com zeer frequent, voor het huren van auto's was ik hetzelfde van plan met Rentalcars. Maar dat gaat nu veranderen.
Sterke punten
Online boeken
Zwakke punten
Klantenservice, flexibiliteit, verstoppen achter kleine letters, niet reageren