Avis
Laatste update: 2 januari 2023
Samenvatting: Avis is het autoverhuurbedrijf wat niet bekend wilt staan als de nummer 1, maar de nummer 2. Als nummer 2 probeert een bedrijf namelijk altijd beter te zijn dan de wereldleider. Met andere woorden; je krijgt meer een betere service dan je ooit bij de nummer 1 zal krijgen. De slogan van Avis is dan ook ‘We try harder!’
|
1.7
|
Bezoek Avis
Schrijf een review
Heb je het gevoel, dat je leven alleen bestaat uit werken en voor je gezin of jezelf zorgen? Krijg je steeds weer het gevoel, dat een vakantie je goed zou doen? Ben je een leuke vakantie in Nederland zelf aan het plannen of wil je toch naar het buitenland? Wil je met je gezin, familie of vrienden een stedentrip maken of willen jullie met zijn allen naar België, Duitsland of Frankrijk? Heb je nog geen auto of laat je auto het aantal personen niet toe? Dan kun je gerust bij Avis autoverhuur wezen. Avis autoverhuur behoort namelijk tot een van de top autoverhuurders in Nederland en in heel Europa. Bij Avis betekent het huren van een auto, niet alleen rijden van punt A naar B. Het gaat om de reis zelf en de ervaringen, die je onderweg opdoet met de auto’s van Avis.
Avis Autohuren
Inmiddels heeft Avis ruim 50 jaar ervaring en is 26 locaties rijker in Nederland alleen. Het bedrijf is op alle luchthavens terug te vinden evenals in de grootste steden. Klantencontact staat op de eerste plek bij deze verhuurder, maar het richt zich ook graag op de economie en het milieu. Avis werkt er actief aan om de uitstoot te verminderen door groene auto’s te verhuren. Daarnaast sponsort het ook nog eens verschillende projecten zoals het planten van bossen en het onderzoeken naar herbruikbare energie.
Avis Kosten
Avis heeft een uitgebreide vloot, met voertuigen voor iedere wens. Uiteraard zijn al deze voertuigen uit te breiden met verschillende opties. Wanneer je bij Avis een auto huurt doe je dus niet alleen het milieu een plezier, maar ook jezelf en je portemonnee. Avis probeert het immers net iets harder!
Uitgebreid wagenpark en verzekerd zijn van een huurauto
Met het uitgebreide wagenpark van Avis vertrek je zonder zorgen, waar de reis ook heen gaat. Bij het huren van een auto hoef je je geen zorgen te maken, dat de auto naar wens niet beschikbaar zal zijn of dat je onderweg onnodig tijd moet verliezen omdat de auto het plots niet doet. De auto’s zijn allen zeer goed onderhouden. Je hoeft verder niet speciaal naar Amsterdam of Rotterdam om een auto te kunnen huren van Avis. Je kunt gerust langslopen bij een van de 5.000 autoverhuur locaties in Nederland, Europa en wereldwijd. De locatie doet er niet toe, Avis is altijd tot je dienst en dicht bij jouw in de buurt als het gaat om het verhuren van auto’s.
Een auto huren - welke auto past het best bij mij?
Iedereen heeft andere wensen en behoeften wanneer het gaat om het huren van een auto. De kans is groot, dat je je op gegeven moment zal afvragen welke auto je het best kan huren of welke het best bij je past. Op de startpagina van Avis zie gelukkig in een oogopslag een online zoekprogramma waarvan je gebruik kunt maken om alle beschikbare auto’s te zien in de periode waar jij van plan bent een auto te huren. Je kunt in de zoekfunctie allereerst aangeven of je een auto wil huren of een bestelwagen. Je geeft verder je ophaallocatie in, de ophaaldag en tijden alsook de inlever datum en tijden. Na alle gegevens verwerkt te hebben kun je dan gerust klikken op het tabje ‘auto’s zoeken’. Na hierop geklikt te hebben krijg je een uitgebreid overzicht te zien van alle beschikbare auto’s op basis van jouw opgegeven voorkeuren. Je ziet de auto’s per categorie, welke specificaties elke auto heeft, in welke prijsklasse de auto zit en uiteraard welke voorwaarden gekoppeld zijn aan het huren van de auto. Na een auto gekozen te hebben, krijg je ook de mogelijkheid om een prijs te kiezen met of zonder eigen risico bij schade, diefstal, ruitschade en pechhulp plus. Na een keuze gemaakt te hebben krijg je ook de mogelijkheid om extraatjes te kiezen zoals reispartner (conciërge assistentie), toevoegen van een extra bestuurder, mobiele wifi, avis navigatie en meer. Als je het proces verder doorloopt zal je je reservering moeten bevestigen, persoonsgegevens moeten invullen en je betaalmethode moeten toevoegen. Hierna is je reservering geplaatst en kun je zorgeloos genieten van je vakantie als het eenmaal zover is.
Heb je verhuisplannen?
Ben je van plan om binnenkort je nieuwe woning te betrekken of heb je een ander onderkomen gehuurd in een andere stad? Weet je niet hoe je het voor elkaar moet krijgen om al je spullen te verhuizen van de ene plek naar de andere? Geen probleem, ook daarvoor heeft Avis een oplossing. Verhuis met een gerust gevoel en huur een bestelwagen of grote verhuiswagen bij Avis. Het wagenpark bestaat namelijk uit verschillende formaten bestelwagens en of verhuiswagens. Je hoeveelheid inboedel, de grootte van je bank of koelkast doet er dan helemaal niet toe. Je kunt met Avis zorgeloos verhuizen naar je nieuwe onderkomen.
One Way huren van een auto
Een ieder plant zijn of haar vakantie anders in. Sommige personen willen met de auto een stedentrip maken van Nederland, naar België, Frankrijk om uiteindelijk terecht te komen in Zwitserland. Vanuit Zwitserland willen zij dan met het vliegtuig terug reizen naar Nederland? Maar hoe raken zij de huurauto dan kwijt? Geen nood, bij Avis kun je gerust gebruik maken van de mogelijkheid om one way je auto te huren. Je levert de huurauto dan gewoon in op je eindbestemming. Dankzij de vele Avis-locaties wereldwijd, is er altijd wel een punt bij jou in de buurt te vinden.
Het Avis loyaliteitsprogramma
Als je een frequente autohuurder bent is het aan te raden om gebruik te maken van het gratis Avis loyaliteitsprogramma. Met dit programma kun je onder andere genieten van een snellere afhandeling. Als deelnemer van het loyaliteitsprogramma heb je direct toegang tot de voordelen van de Avis prioriteit service. En als je direct een auto bij Avis boekt, krijg je nergens anders een goedkopere Avis-auto. Het loyaliteitsprogramma brengt nog meer voordelen met zich mee. Zo krijg je een voucher van €15 voor je volgende reis na twee huren, je geniet elke keer weer van de prioriteit service, je krijgt een voucher voor een gratis weekendhuur na drie huren en veel meer.
Reserveer vandaag nog direct op de Avis website, en zorg daarbij dat je bent ingelogd in je Avis-Preferred-account. Op deze manier ontvang je gegarandeerd de beste deals.
Deelnemersniveaus
Hoe meer je huurt met Avis Preferred, hoe meer voordeel je ontvangt. Met drie deelnemersniveaus, die gebaseerd zijn op je huur geschiedenis van het afgelopen jaar, wachten er prettige verrassingen voor iedereen; van auto-upgrades tot gratis weekendjes weg.
Huur vijf keer of meer bij Avis (en besteed € 1.000) binnen een jaar en je wordt automatisch gekwalificeerd voor de Avis Preferred Plus. Je krijgt dan voorrang bij beschikbaarheid van auto’s, een gratis extra bestuurder bij iedere trip en, waar mogelijk, een gratis voertuig upgrade.
Huur tien keer of meer (en besteed € 2.000) binnen een jaar om het hoogste Avis preferred niveau, Avis President’s Club, te bereiken. Naast de voordelen van Avis Preferred en Preferred Plus krijg je gegarandeerd een voertuig upgrade bij treinstations en luchthavens, en indien beschikbaar bij stadslocaties, en dubbele upgrades in het weekend, afhankelijk van beschikbaarheid.
Als Avis Preferred-deelnemer heb je toegang tot de speciale Preferred-klantenserviceteam van Avis. De Preferred-hotline is beschikbaar voor Avis Preferred-deelnemers, waardoor je gegarandeerd snelle toegang hebt tot de best mogelijke service.
Neem een kijkje bij Avis
Auteur
Marco Brandaan
Marco is de oprichter van autoverhuurervaringen.nl. Zowel goede als slechte ervaringen met auto verhuurders staan bij hem centraal en het doel van deze site is dan ook om mensen vooraf beter inzicht te geven met wie ze in zee gaan.
Artikelen over Avis
Voor de boeking
1. Boek zo vroeg mogelijk om de beste deals te krijgen.
2. Controleer de niveaus van diefstalbeveiligingen. Als ze hoog zijn, is het zeker de moeite waard om nul overschot te dekken.
3. De kosten van het toevoegen van extra bestuurders, jonge chauffeurs en het verhuren van kinderzitjes kunnen hoog zijn en varieert veel, dus ga op de ‘vergelijktour”.
4. Raadpleeg de webs ... [...]
Den Haag is een prachtige stad, die bol staat van kunst en cultuur. Zelfs toeristentrekpleister Amsterdam komt niet in de buurt van het aantal bezienswaardigheden per vierkante meter dat de hofstad jou te bieden heeft. Den Haag is daarom ook een prachtige locatie om een paar dagen in door te brengen. Overdag bezoek je de bijvoorbeeld het Vredespaleis en 's avonds ga je een lekker hapje eten en uit ... [...]
Als je op vakantie bent wil je jou geld natuurlijk veel liever aan andere dingen uitgeven dan aan dure taxiritjes en openbaar vervoer. Bovendien is het altijd erg vervelend om afhankelijk te zijn. De gemakken van een huurauto zullen dan ook voor veel mensen doorslaggevend zijn, mits de prijs natuurlijk in verhouding is. Gelukkig heb je dit zelf helemaal in de hand. Hier zijn een aantal tips voor h ... [...]
Avis Reviews
Bezoek Avis
Avis reserveren is een ramp
Ik heb talloze keren een auto gehuurd bij Avis en daardoor de preferred status. Helaas werkt de app van Avis nooit. Bij het invoeren van de gewenste data komt de reservering niet tot stand door gebrekkige communicatie invoer creditcard. Iedere keer weer. Bellen heeft geen zin. In het weekend wordt de telefoon niet opgenomen. Email levert op dat men mijn vraag binnen 1”-15 werkdagen wil beantwoorden. Via internet boeken is 2x zo duur dus helaas: Avis verliest hier een klant.
Oplichters
Geloof me mensen nooit hier bij Avis huren zijn oplichters
1 ster is nog teveel
1 ster is nog teveel !!
Leugenaars en oplichters !!
Hoe makkelijk is het om een gezin die in de nacht aankomt in Dubai een downgrade-auto mee te geven omdat de gehuurde auto niet beschikbaar is.
‘Morgen komen we hem omwisselen bij uw hotel’. Nou, ze moeten nog komen.
En dat eeuwige gepik met die afkoop eigen risico hé……… aangeboden en aangevinkt bij de boeking maar bij het ophalen is er niets van bekent en/of terug te vinden.
Na het doen van mijn beklag een hele nette mail dat ik echt één van de weinig klagende klanten ben en dat het opgelost gaat worden. NOT !!
We trust this email finds you well. First off, please accept my most sincere apologies on behalf of the Avis Terminal 3 Team for the inconvenience and frustration the delay of your rental car replacement has caused you. Here at Avis, we pride ourselves on providing our customers with service that exceeds their expectations every day and we are truly sorry to hear that this is not the case for you this time around. Please rest assured we have already escalated your concern on the same to the concerned team and they will contact you to assist accordingly.
Please do not hesitate to contact us should you have any other queries or require further assistance
Bilha Murigu
Customer Experience Executive
8 dagen met een ouwe auto gereden met meer dan 100.000 km op de teller, trillend over de snelweg, diverse storingslampen die branden op het dashboard en een tankmeter die niet werkt.
Nooit, nooit, nooit meer AVIS huren !!
Zwakke punten
Toeristen uitknijpen
Afzetterij
Ga nooit naar dan ook nooit met avis in zee. Ze zetten je aan alle kanten af. Walgelijk!!!!!
Zwakke punten
Schone auto
Avis huurauto
Helaas ook nu weer door een auto verhuurder opgelicht.
In dit geval was het Avis.
Heel duidelijk aangegeven dat wij alles al betaald hadden en niks extra wilden en toch schrijven ze na de vakantie gewoon een bedrag af van je CC. Op het huur contract staat het namelijk niet en de rekening die je krijgt staat het wel en daar plakken ze in pdf je handtekening is en op de eind afrekening doen ze net alsof je een aanbetaling hebt gedaan in plaats van alles betaald. Faro luchthaven
Sterke punten
Dat ze je voorliegen en oplichten
Zwakke punten
Alles ongeveer
Unfair cost of scratches too small to notice!!
Returned Kia early by 5 days.
None answered telephones or messages via FB page.
Overzealous Avis Employee determined to find damage eventually said 2 small scratches would cost 369 euro to fix (and there were marks prior to our rental on the KIA). So - do they fix the car at these over inflated prices??
What’s going on AVIS.
You are making money from finding “damage” and billing your customers unfairly!!
AVIS Curacao Jan Thiel Baai
Nooit meer een auto huren bij AVIS in de Jan Thiel baai!!
Ten eerste waren ze overboekt.
Dus meerdere mensen hadden geen auto op die dag.
Na heel veel zeuren kreeg ik een auto mee, veel later dan gepland en niet schoongemaakt niets! Uiteraard ook geen excuses.
Ten tweede ben ik nog nooit zo onbeschoft geholpen. Wat een vervelende vrouw werkte daar (bij terugbrengen een collega die wel vriendelijk was). De auto was vies, oud en zat onder de deuken. Ze noteerde op het formulier nog niet eens de helft van alle schade!!
Thuis gekomen een klacht gestuurd. Geen reactie. Na 3 weken wederom maar eens gemaild en toen kreeg ik een reactie: ik was zelf onbeschoft geweest ....
Wederom om uitleg gevraagd en of ze met camerabeelden konden komen (ik had namelijk met mijn rug naar de dame toegezeten .... nou voor degene die wel eens in het mega kleine kantoortje geweest is .... dat kan helemaal niet! Er staat een rijtje stoelen tegen een muur aan met het gezicht naar het bureau en een meter daarvoor staat het bureau.
Maar je raad het al ... na 4 weken daar ook nog steeds geen reactie op.
Ik zou iedereen aanraden ergens anders te huren en nooit bij Jan Thiel op Curacao.
Nog nooit zo onbeschoft geholpen, zulke slechte service en zo’n oude auto onder de deuken en krassen!
Sterke punten
-
Zwakke punten
Onbeschoft geholpen
Oude auto vol deuken en krassen
Slechte service
Geen reacties op klachten
Nooit meer Avis
Tijdens ons verblijf op de Jan Thiel baai in curacao wilden we 3 dagen een auto huren. Afgesproken was dat wij om 11.00 uur de auto konden ophalen. Om 11.00 uur geen auto. Na haast een uur wachten kwam de auto aangereden. Geen excuus daarvoor ontvangen. Onze halve vakantiedag was haast voorbij. 3 dagen later komen wij om 12.15 uur bij Avis aan (stonden in de file) medewerkster zat achter haar bureau, maar had lunchpauze en deed niet open. Na 13.00 uur terug naar Avis en daar kregen we te horen dat we te laat waren !! Na veel gezeur kon de auto ingeleverd worden. De auto was trouwens niet een van de nieuwste. Na deze ervaring nooit meer Avis!
Zwakke punten
Personeel niet klant vriendelijk
AVIS is een afzetter
Als je bij AVIS de auto anderhalf uur te laat inlevert, dan moet je een boete van 55 betalen.
Dit overkwam mij op Corsica. Dergelijke gang van zaken heb ik bij EuropCar nog nooit meegemaakt.
Het vertrek van het vliegtuig was gepland om 14.15 uur. De auto leverde ik om 11.30 uur in en volgens hen had dit 10.00 uur moeten zijn. Boete: 55!