Sixt probeert mij op te lichten door schade te claimen, die ik NIET heb veroorzaakt. Bij het ophalen van de auto (IJsland) waren er meer beschadigingen dan aangegeven op het formulier. De baliemedewerker wilde het formulier niet aanpassen (hij had het te druk) en adviseerde om dan maar foto's te nemen van de beschadigingen. De auto kon bij teruggave niet worden gecontroleerd omdat het kantoor ("s morgens vroeg) nog niet open was. We hebben de auto volgens voorschriften geparkeerd. Na een maand(!) kreeg ik een claim van EU 900,-- voor een kras, die niet door mij is veroorzaakt. Er loopt nog een procedure want Sixt eist betaling en ik weiger slachtoffer te worden vanoplichting.
Zwakke punten
poging tot oplichting.
Review: Nooit meer Sixt : grenst aan oplichting
Ik heb vergelijkbare slechte ervaringen met Sixt IJsland. Ik ben wel een jaar bezig geweest om onterechte claims over beschadigingen te weerleggen. Ik had foto's om mijn bezwaren kracht bij te zetten, maar Sixt heeft mij onder druk gezet en gedreigd met vervolging. Ik heb stug volgehouden en uiteindelijk hebben ze het opgegeven; niets meer gehoord. Ik heb ook de geschillencommissie ingeschakeld, maar, nadat ik hen had betaald en alle documenten, mails en foto's had aangeleverd, lieten zij mij weten, dat ze de zaak pas in behandeling konden nemen als ik eerst de vordering van bijna € 900,-- zou betalen. Dat heb ik niet gedaan en dus kon de geschillencommissie mij niet helpen.
Review: Sixt probeert mij op te lichten!
Ik zou graag van Janine horen hoe zij met de onterechte claim is omgegaan en op welke manier je een Geschillencommissie kunt inzetten.