Reviews van deze auteur (0)

reacties:

Review: scam www.doyouspain.nl

Heb hetzelfde nu meegemaakt. Ongelovelijk dat dit bedrikf zo handelt. Je boekt, krijgt geen bevestiging. Pas na lang aandringen korte tijd voor vertrek de bevestging. Ook nog gebeld. Kreeg de mededeling door slecht in engels sprekende mevrouw dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over beschikbaarheid. Hierna verslag van mijn ervaring met deze oplicht-maatschappij. Hoe kun je dit bedrijf aanpakken ?

Op zondagavond 17 januari 2024 een ford focus automaat gehuurd. Afhaalplaats luchthaven Alicante op 19 januari 2024. Inleverdatum eveneens luchthaven Alicante op 29 maart 2024. Er is vooruit betaald € 156,40 incl. een uitgebreide verzekering. Van de verzekering vrij snel die avond nog bericht. Echter nog geen bevestiging huur auto bij welke maatschappij. In verzekering staat wel dat auto bij Goldcar afgehaald kon worden. Mijn inziens is dit niet volledig en moet er ook bevestiging komen van deze verhuurmaatschappij of DoYouSpain met nadere gegevens.
Ik had verder ook vragen omtrent het tijdstip van in ontvangst nemen auto en ook waar op de luchthaven. Afgewacht op deze bevestiging en die kwam dus niet. Daarom op 18 maart om ongeveer 14.40 uur gebeld met +34 964 830 995 van DoYouSpain met deze vragen. In slecht engels gaf de mevrouw aan dat ze deze gegevens zou toesturen. Ze ging er vanuit dat die al samen met de verzekeringspapieren was opgestuurd. Dat bleek dus niet zo. Op een vraag van beschikbaarheid van de auto ten tijde aankomst vliegtuig uit Wroclaw naar Alicante om ca. 21.00 uur gaf ze heel duidelijk aan dat de auto beschikbaar is vanaf 10.00 uur met geen enkele restrictie. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. 10 minuten later na het telefoontje kreeg ik toch de bevestiging. Afhalen auto bij Goldcar. Kennelijk vergeten te sturen. Alles leek in orde tot het moment dat ik de auto zou gaan ophalen bij balie Goldcar op 19 maart om ca. 21.10 uur. Groot was mijn verbazing dat de huur geannuleerd is vanwege dat de auto niet is opgehaald binnen 6 uur na de huurdatum en uur van 19 maart en ingangstijd om 10.00 uur. Dit in tegenstelling tot het gevraagde in mijn telefoongesprek op 18 maart om ca. 14.40 uur. Ik vind het ook zeer nalatig dat ze gelijk geen bevestiging hebben gestuurd terwijl diezelfde firma wel de nodige stukken heeft toegestuurd van de verzekering. Zeer laakbaar. De medewerker van Goldcar vond dit ook. Ik heb daarop het tel. +34 964 830 995 (identiek aan het 1e nummer) ter plekke op de luchthaven gebeld. Het eerste wat gezegd werd via een automatische antwoordstem dat de firma bereikbaar is op werkdagen tot 22.00 uur. Het was op dat moment 21.10 uur. Ik werd daarna doorverbonden met een spaans sprekend antwoordapparaat. Heel vreemd, dus geen bereikbaarheid, ondanks dat nu 21.10 uur was. De volgende dag, dus vandaag 20 maart, kon ik dan weer contact opnemen. Deze mevrouw gaf
vanmorgen aan dat de huurovereenkomst vanwege de 6 uur definitief was ontbonden conform de "voorwaarden" en dat ik helemaal geen recht meer had op teruggave. Dit is dus zuivere verduistering en diefstal.
Er is dus betaald en geen dienst verleend met dit "wurg"contract.
Sterker nog om op de plaats van bestemming te komen (Torrevieja) heb ik gebruik moeten maken van een taxi met extra kosten van € 70,40. Ik heb dus zelf een dienst geleverd !
Vraag hoe je dan toch de dienst kan krijgen met terugbetaling van de extra kosten van taxi van € 70,40.
De praktijk van deze firma is zuiver oplichting en ik begrijp echt niet hoe men kan komen op een gunstige beoordeling.

Review: scam www.doyouspain.nl

Heb hetzelfde nu meegemaakt. Ongelovelijk dat dit bedrikf zo handelt. Je boekt, krijgt geen bevestiging. Pas na lang aandringen korte tijd voor vertrek de bevestging. Ook nog gebeld. Kreeg de mededeling door slecht in engels sprekende mevrouw dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over beschikbaarheid. Hierna verslag van mijn ervaring met deze oplicht-maatschappij. Hoe kun je dit bedrijf aanpakken ?

Op zondagavond 17 januari 2024 een ford focus automaat gehuurd. Afhaalplaats luchthaven Alicante op 19 januari 2024. Inleverdatum eveneens luchthaven Alicante op 29 maart 2024. Er is vooruit betaald € 156,40 incl. een uitgebreide verzekering. Van de verzekering vrij snel die avond nog bericht. Echter nog geen bevestiging huur auto bij welke maatschappij. In verzekering staat wel dat auto bij Goldcar afgehaald kon worden. Mijn inziens is dit niet volledig en moet er ook bevestiging komen van deze verhuurmaatschappij of DoYouSpain met nadere gegevens.
Ik had verder ook vragen omtrent het tijdstip van in ontvangst nemen auto en ook waar op de luchthaven. Afgewacht op deze bevestiging en die kwam dus niet. Daarom op 18 maart om ongeveer 14.40 uur gebeld met +34 964 830 995 van DoYouSpain met deze vragen. In slecht engels gaf de mevrouw aan dat ze deze gegevens zou toesturen. Ze ging er vanuit dat die al samen met de verzekeringspapieren was opgestuurd. Dat bleek dus niet zo. Op een vraag van beschikbaarheid van de auto ten tijde aankomst vliegtuig uit Wroclaw naar Alicante om ca. 21.00 uur gaf ze heel duidelijk aan dat de auto beschikbaar is vanaf 10.00 uur met geen enkele restrictie. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. 10 minuten later na het telefoontje kreeg ik toch de bevestiging. Afhalen auto bij Goldcar. Kennelijk vergeten te sturen. Alles leek in orde tot het moment dat ik de auto zou gaan ophalen bij balie Goldcar op 19 maart om ca. 21.10 uur. Groot was mijn verbazing dat de huur geannuleerd is vanwege dat de auto niet is opgehaald binnen 6 uur na de huurdatum en uur van 19 maart en ingangstijd om 10.00 uur. Dit in tegenstelling tot het gevraagde in mijn telefoongesprek op 18 maart om ca. 14.40 uur. Ik vind het ook zeer nalatig dat ze gelijk geen bevestiging hebben gestuurd terwijl diezelfde firma wel de nodige stukken heeft toegestuurd van de verzekering. Zeer laakbaar. De medewerker van Goldcar vond dit ook. Ik heb daarop het tel. +34 964 830 995 (identiek aan het 1e nummer) ter plekke op de luchthaven gebeld. Het eerste wat gezegd werd via een automatische antwoordstem dat de firma bereikbaar is op werkdagen tot 22.00 uur. Het was op dat moment 21.10 uur. Ik werd daarna doorverbonden met een spaans sprekend antwoordapparaat. Heel vreemd, dus geen bereikbaarheid, ondanks dat nu 21.10 uur was. De volgende dag, dus vandaag 20 maart, kon ik dan weer contact opnemen. Deze mevrouw gaf
vanmorgen aan dat de huurovereenkomst vanwege de 6 uur definitief was ontbonden conform de "voorwaarden" en dat ik helemaal geen recht meer had op teruggave. Dit is dus zuivere verduistering en diefstal.
Er is dus betaald en geen dienst verleend met dit "wurg"contract.
Sterker nog om op de plaats van bestemming te komen (Torrevieja) heb ik gebruik moeten maken van een taxi met extra kosten van € 70,40. Ik heb dus zelf een dienst geleverd !
Vraag hoe je dan toch de dienst kan krijgen met terugbetaling van de extra kosten van taxi van € 70,40.
De praktijk van deze firma is zuiver oplichting en ik begrijp echt niet hoe men kan komen op een gunstige beoordeling.