Sixt
Laatste update: 8 september 2024
Samenvatting: Sixt is een verhuurbedrijf dat al sinds 1912 bezig is met het blij maken van duizenden huurders. Het bedrijf is dan ook in 105 landen te vinden en heeft ruim 2000 verschillende locaties. Het bedrijf heeft dan ook een fikse dosis ervaring en weet wat haar klanten graag willen.
|
1.9
|
Bezoek Sixt
Schrijf een review
Met vestigingen in meer als 105 landen en meer als 2000 plekken in de wereld, behoort Sixt Autoverhuur tot een van de grootste autoverhuurbedrijven in de wereld. Ook in Nederland zal je Sixt in vrijwel elke provincie en of stad aantreffen. Niet zomaar wordt Sixt ook wel gezien als een van de beste autoverhuurders in Nederland. De prijzen van de Sixt huurauto’s zijn erg scherp, de service is erg betrouwbaar en de auto's zijn gemiddeld niet ouder dan 6 maanden. Het laatste brengt met zich mee, dat je dus verzekerd bent van kwaliteit. Op de site van Sixt kun je de elke categorie auto kiezen, die het best bij je past. Neem vandaag nog een kijkje op de website van Sixt of maak gebruik van de Sixt app om alle voertuigen te bezichtigen. Ben je dus aan het plannen om met de auto naar het buitenland te reizen, steden tripjes te maken en meer, met familie, vrienden en of kennissen? Dan kun je vandaag nog de beste auto naar keuze huren en er volop van genieten tijdens de huurperiode.
Sixt Autohuren
Je hebt dan ook een grote keuze uit allerlei verschillende modellen. Sixt houdt het niet alleen bij personenvervoer, maar biedt ook verhuiswagens, bestelwagens, terreinwagens en cabrio’s aan.
Sixt Mogelijkheden
Sixt heeft een speciale afdeling voor het zakelijk huren van vervoersmiddelen. Hierdoor wordt u voorzien van aantrekkelijke kortingen en opties. U kunt onder andere kiezen voor een aflevering van de auto bij u aan het kantoor. Ook kunt u een langere termijn contract aangaan met Sixt, waardoor het bedrijf zich vooral in de markt speelt bij de luxere taxicentrales en bedrijfschauffeurs.
Sixt Kosten
Bovendien krijgt u bij Sixt gegarandeerd de goedkoopste prijs. Mocht u ergens anders namelijk goedkoper uit zijn dan doet Sixt u een nog beter aanbod. Daarnaast krijgt u ook nog eens 50% korting als u zich nu aanmeld als zakelijke klant. Bekijk de website voor de mogelijkheden.
Het kiezen van een huur auto
Het kiezen van de juiste auto kan best een uitdaging worden. Om een uitgebreid overzicht te zien van alle auto’s welke beschikbaar zijn in de periode waar jij een auto wenst te huren, dan kun je het best gebruik maken van de zoekfunctie van de site. Deze functie kun je gebruiken door te surfen naar de startpagina van de site. Op de startpagina, links boven, tref je de zoekfunctie van de site aan. Hier kun je alvast aangeven of je op zoek bent naar een auto of een bestelwagen. Na de juiste keus gemaakt te hebben kun je kiezen voor een vestiging, de ophaaldag en tijd alsook de inleverdatum en tijden aangeven. De site gaat dan automatisch voor je op zoek naar de beste auto’s welke op basis van je ingegeven voorkeuren op dat moment beschikbaar. Na de relevante gegevens verwerkt te hebben in de zoekopdracht kun je klikken op het tabje ‘bekijk aanbod”.
Na op dit tabje geklikt te hebben krijg je direct een uitgebreid overzicht voorgeschoteld van alle beschikbare auto’s. Je krijgt de beschikbare auto’s te zien, wat het huren van de auto je zal kosten met inachtneming van de opgegeven periode om de auto te huren en uiteraard de voorwaarden welke gekoppeld zijn aan het huren van een auto bij Sixt. Je kunt het overzicht ook specifieker maken door de voertuigtype aan te passen, wil je een stationwagen of sedan type auto huren, moet de auto automaat zijn of manual, in welke leeftijdsklasse zit de bestuurder en hoeveel zitplaatsen moet de auto ter beschikking hebben. Na alle relevante informatie aangepast te hebben zul je een overzicht krijgt van auto’s welke voldoen aan jouw ingegeven eisen. Na een auto gekozen te hebben kom je op een nieuwe pagina van de site waar je als eerst kunt aangeven of je direct zal betalen voor de auto of later. Hierna krijg je de mogelijkheid om indien nodig extraatjes te bestellen zoals een verzekering in geval van schade aan de huurauto of tegen diefstal, het plaatsen van een navigatiesysteem in de auto, het plaatsen van winterbanden of normale standaard banden, toevoegen van een extra bestuurder en veel meer. De stappen die hierna volgen hebben meer betrekking op het ingeven van je persoonsgegevens alsook je betaalmethode.
In welke leeftijdsklasse moet ik zitten om een auto te kunnen huren?
Om een auto te kunnen huren in Nederland is de minimum leeftijd 21 jaar. Daarnaast is het zo, dat de huurder minimaal twee jaar in het bezit moet zijn van een geldige rijbewijs. Voor de luxere autogroepen van Sixt zoals PDMR en hoger is de minimum leeftijd echter gesteld op 25 jaar. Je kunt dus vanaf 21 jaar je eigen auto huren en genieten van een welverdiende vakantie.
Frequente Sixt huurders
Huur je op frequente basis een auto bij Sixt? Dan kun je gebruik maken van meer autohuur mobiliteit door je op te geven voor de Sixt Cards. Hoe vaker je een auto huurt bij Sixt, hoe meer voordeel je hebt met deze cards. Houders van de SIXT Cards hebben het voordeel om te kunnen profiteren van diverse gemakken zoals het sparen van miles en bonuspunten bij verschillende loyaliteitsprogramma’s. Het goede nieuws is, dat iedereen een SIXT Card kan ontvangen, zelfs al na één keer huren. Hoe vaker je huurt bij SIXT, hoe meer voordelen. Bij alle kaarten hoort een 24-uurs service van hoge kwaliteit en vereenvoudigd huurproces. Als je meer als vijf keer per jaar een auto huurt bij Sixt, dan dan kom je al snel in aanmerking voor de SIXT Gold Card, die nog meer korting op vakantiefoto's geeft. Ook de dames worden extra in de watten gelegd met de speciale Ladies Cards. Houders van deze kaart genieten van aantrekkelijke kortingspercentages bij een aantal juwelierszaken en meubelzaken.
Kan ik met mijn huurauto ook naar andere landen?
Met je huurauto is het best mogelijk om een aantal steden in verschillende landen te bezoeken. Afhankelijk van de voertuigcategorie is het gebruik van de huurvoertuigen in het buitenland verboden voor bepaalde landen. Een lijst met de landen waarin de respectievelijke voertuigcategorieën niet gebruikt mogen worden, kan voorafgaand aan de reservering ingezien worden op de website van SIXT en bij de SIXT-vestiging, of je kunt deze telefonisch opvragen. Daarnaast worden de landen waar het huurvoertuig niet gebruikt mag worden uitdrukkelijk vermeld in de huurovereenkomst. Het is voor de huurder dus verboden om de huurauto in deze landen te gebruiken. Het is ook goed om te weten, dat een one way huur bij Sixt vestigingen in Nederland kosteloos mogelijk zijn. Voor one way huur binnen Europa worden soms aanvullende kosten in rekening gebracht.
Ben je dus van plan om binnenkort op vakantie te gaan en wil je een aantal steden met de auto bezoeken, maar heb je nog geen huurauto? Breng dan vandaag nog een bezoekje aan de website van Sixt en bekijk de vele voordelen welke het huren van een auto bij dit bedrijf met zich meebrengt.
Neem een kijkje bij Sixt
Auteur
Marco Brandaan
Marco is de oprichter van autoverhuurervaringen.nl. Zowel goede als slechte ervaringen met auto verhuurders staan bij hem centraal en het doel van deze site is dan ook om mensen vooraf beter inzicht te geven met wie ze in zee gaan.
Artikelen over Sixt
De meeste mensen huren niet dagelijks een auto. Wanneer je dit niet met regelmaat doet zal je overspoelt worden met aanbiedingen, maar ook informatie, van verschillende bedrijven. Daar komt dan ook nog eens de optie bij om extra verzekeringen af te sluiten, iets wat veel bedrijven (begrijpelijk) aanraden. Wat houdt het echter allemaal in, en hoe gaat het allemaal in zijn werk?
Natuurrampen
I ... [...]
Je bent van plan op vakantie te gaan naar Nederland, je wilt de steden verkennen of je auto doet het niet en je moet een auto huren of je besluit vanwege de een of andere reden een auto te huren in Nederland, dan kan dat uiteraard, maar er zijn wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden bij het huren van een auto. De wereld van online autoverhuur is een jungle met talloze websites, die ... [...]
Je wilt je geliefde meenemen op een date of een langverwachte roadtrip plannen met je beste vrienden naar een exotische omgeving of je hebt een grotere SUV nodig voor een roadtrip met het hele gezin. Of misschien wil je jezelf gewoon uitleven en plezier beleven bij het besturen van een luxe auto. Of je wilt misschien een Mercedes huren met een getrainde en geüniformeerde chauffeur om indruk ... [...]
Utrecht bevindt zich in het midden van ons land en kan dan ook wel als het grootste en belangrijkste knooppunt van Nederland worden gezien. Niet alleen op het gebied van Openbaar Vervoer, maar ook de snelwegen komen hier allemaal samen. Vanuit Utrecht kan je overal naar toe. Het is daarom ook de perfecte stad voor het huren van een auto. Of je nu de stad zelf wilt verkennen, of door het hele land ... [...]
Sixt Reviews
Bezoek Sixt
Teleurstellende service
After booking with Sixt a bmw Z4 convertible we didnt receive the confirmation email. For this I called Sixt customer service. Here was confirmed that the car would be available for us upon arrival at pick up location schiphol.
When we arrived at the pick up location the car was not available. They offered another convertible car. We agreed on this. But finally Sixt could only offer this if we paid €150 extra. This became above our budget.
I felt misled twice by sixt.
extra kosten
wat mij is overkomen. Via Expedia geboekt voor Euro402 voor 5 dagen. Bij de balie is dat eindelijk euro620 geworden. Uiteindelijk gefactureerd voor euro752 met onterechte kosten. Borg ook nog niet gezien op de rekening.
Voor mij is het 2e en laatste keer bij dit bedrijf.
Oplichtersbende
Dit is een oplichters bedrijf. Huur hier niet, tenzij je opgelicht wilt worden. Check goed de prijzen voor je hier komt, aan de balie maken ze extra dure prijzen zodat ze hogere bonussen krijgen. De medewerkers doen er hier alles aan om hun bonussen te halen en doen je allerlei beloftes die ze niet nakomen. Vervolgens krijg je na je huurperiode nog allerlei facturen die niet onderbouwd zijn, als je ze dan opbelt kunnen ze geen uitleg geven over de bedragen, maar je moet ze wel betalen, anders krijg je de deurwaarder over je heen.
Een onbetrouwbaar bedrijf !!!
Een auto geboekt en betaald vervolgens geannuleerd omdat wij toch iets anders wilden dit alles binnen 5 min tijd moesten wij to €116,= euro betalen!
ik vind dit schandalig veel geld !!!!
ik heb meerdere malen een email gestuurd en getelefoneerd geen gehoor en ook geen feedback !!!!
ik raad dus aan om geen zaken te doen met Sixt!!!!!
Datum van ervaring: 02 mei 2023
Zwakke punten
Zeer slechte Klanten service en geen een feedback geven aan een klant !
Oplichters
Via Easyjet boekte wij een vlucht naar Rome en huurde wij een auto bij Sixt een Alfa Romeo Giulietta of iets vergelijkbaars aan voor € 65,95. Er is op dat moment € 65,95 va onze creditcard afgeschreven.
Bij aankomst in Rome was deze auto niet beschikbaar en bleek de creditcard niet op naam van de hoofdbestuurder te staan.
We moesten een nieuwe boeking doen omdat de oude boeking niet correct was. Na een lange discussie aan balie bij Sixt en de na de belofte dat we ons geld van de eerste boeking terug zouden krijgen, hebben we besloten om een nieuwe boeking te doen. Wij moesten op dat moment € 379,93 betalen voor een Jeep Renegade dit bedrag was inclusief € 300,00 borg. Bij deze boeking bleek het niet uit te maken dat de namen van pashouder en hoofdbestuurder niet overeenkwamen, heel vreemd!
Wij hebben de dag van vertrek de auto weer netjes ingeleverd. Die dag is er een medewerker van Sixt een rondje om de auto heen gelopen in ons bijzijn en hij zei dat het oké was.
De dag na terugkomst hebben wij netjes de € 300,00 borg terug ontvangen, alles afgerond en klaar. Tenminste dat dachten wij, wij ontvingen 2 maanden later een mail met een schaderapport met het verzoek om € 885,55 te betalen voor steenslag en parkeerschades.
Op één van de bijlages in hun mail “Return Checksheet” staan de schades vermeld met bij het kopje Signature mijn naam en een handtekening die niet van mij afkomstig is, ik heb dit formulier nooit in handen gehad en heb dit ook nooit kunnen ondertekenen.
Het geld van de eerst betaalde auto € 65,95 hebben wij geprobeerd terug te vragen maar hier werd geen medewerking aan verleend. En dan 2 maanden later komen ze met een schaderapport aanzetten. Wij voelen ons nu dubbel opgelicht door Sixt.
Na veel mailwisselingen over en weer houden ze voet bij stuk en blijven ze zeggen dat we moeten betalen.
Wij huren nooit meer een auto bij Sixt, echt schandalig dit.
Oplichters
Als je de auto op komt halen, mooie verhalen van service tanken wij de auto af. Is niet duurder.
Eindstand laten ze je anderhalve tank afrekenen voor 183 km.
Als je dan hierop een mail stuurt, hoor je niets meer!!
HUUR HIER NIET! OPLICHTERS!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Liegen en bedriegen
Sixt zeer onbetrouwbaar
Wij hadden in Bremen een auto gehuurd bij Sixt. Je moet natuurlijk akkoord geven op de voorwaarden. De auto stond 10 minuten verderop. Er liep niemand met ons mee. De auto was nog geen 6 maanden oud, leek als nieuw. Toch zaten er al veel krassen en deuken op de auto, dat stond ook netjes op het formulier aangegeven. Na een week moesten wij de auto in de parkeergarage achterlaten en de sleutel in een kluis werpen. Er was geen medewerker aanwezig. Na een paar dagen kregen we het rapport, op 5 plekken zou er schade zijn. Dat was zeker niet het geval. Na het plaatsen van een slechte review werd ons verzocht om contact op te nemen met de klantenservice. Die heeft niet meer gereageerd! Kortom borg kwijt, een hoop extra kosten op schade die wij zeker niet hebben veroorzaak. Sixt krijgt van mij 0 sterren. Wij zullen nooit meer een auto huren bij Sixt. Wees gewaarschuwd.
Zwakke punten
onbetrouwbaar - contact opnemen is niet mogelijk.
Teleurstellend
Erg teleurstellend auto gehuurd in Portugal voor dikke prijs gedwongen extra verzekering te nemen hierdoor erg duur
Ze bleven ontzettend vaag over m’n aanbetaling in Nederland zou teruggestort worden
Je raad t al niet dus nooit meer sixt
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Te duur
Nooit je auto hier huren!!
Ik heb 2 maanden geleden een auto gereserveerd en 790,- vooraf overgeboekt. Nu was het zo dat op die locatie helemaal geen auto's beschikbaar waren terwijl dat wel op de site was aangegeven en ze mijn reservering dus hebben geannuleerd.
We zijn nu 2 maanden verder en ik zit nog steeds te wachten op mij geld. Op mij emails word niet meer gereageerd en ik voel mij gewoon bestolen.
Zwakke punten
Jaaa wat moet ik zeggen. Ik ben woedend
Onterechte schade claimen
Na het huren van de auto deze weer netjes ingeleverd. 3 maanden later kreeg ik ineens te horen dat er schade was gemaakt gedurende mijn huurperiode. Dat is zeer onterecht. Nu nog steeds zijn ze bezig om bij mij een bedrag van 477.00 euro afhandig te maken. Gaat ze niet lukken en ik waarschuw iedereen om bij deze maatschappij NIETS te huren. OPLICHTERS!!!
Sterke punten
Oplichten
Zwakke punten
Communicatie
Geen auto geld kwijt
Gehuurde auto op afgesproken plaats en tijd niet aanwezig!
Sixt reageert niet op e -mail
Geen auto en geld kwijt.
Niet huren dus bij Sixt, bij problemen geven ze niet thuis
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Communicatie.
Ontbreken van een klantenservice
Robbers
I was rented cheap car for a weekend that supposed to cost 121e, but got bill to oay more than 800e will never rent again, and not recommend to anyone who wants to save. Thetly are robbers !!!!!!!
Zeer slechte service
In Duitsland gestrand en via ANWB vervangend vervoer van Sixt. Eenmaal met een taxi aangekomen bij Sixt vestiging blijkt er niemand aanwezig. Na meer dan een half uur in de vrieskou verschijnt er iemand. Krijg extra kosten voor de kiezen om met de auto de grens over te mogen, die aldus ANWB door Sixt bij hun in rekening gebracht moesten worden maar anders kreeg ik de auto niet mee. In Nederland auto inleveren bij vestiging Utrecht. Weer niemand aanwezig. Telefoonnummer op de deur niet bereikbaar, voicemail. Na zoeken naar telefoonnummer via google om te kunnen bellen met algemene klantenservice kan ook die pas na 10 minuten iemand bereiken. Reactie die de medewerker ter plaatse geeft "ja ik was in de parkeergarage met een klant, je had moeten whatsappen naar het nummer". Vervolgens moet ik mogelijk 10 werkdagen wachten op terugstorten van borg. ' Hoe ga je met klanten om? We voelen ons als een 'stuk vuil' behandeld zonder interesse en niet als waardevolle klant.
Sterke punten
De auto was er en hij deed het.
Zwakke punten
Alles van afspraken nakomen, vlot handelen, bereikbaarheid tot klantvriendelijkheid.
Ging allemaal erg vlot
Voor een tripje in europa zocht ik een auto verhuurder waarbij ik in verschillende landen terecht kon. Bij sixt ging dit eigenlijk allemaal prima. Zo kon ik de auto hurenin Marseille en weer terug brengen in Milaan. Het kost iets extra om hem ergens anders terug te brengen, maar ik vond het eigenlijk erg meevallen. Prima ervaring gehad.
Slecht customer service
Horrible customer service. I’ve been charged for traffic violations I haven’t committed and Sixt never refunded my money. They just charged my credit card and never responded my emails or calls. I feel powerless and hope people will stop using Sixt
Snel en goed
Ik heb voor de vierde keer dit jaar een auto gehuurd via Sixt en elke keer verliep alles bijzonder vlot. De autos zijn eigenlijk altijd in goede staat en ik heb nog nooit problemen gehad met het terugbrengen ervan! Topper.
extra kosten aftanken huurauto, sixt geeft geen reponse
Ik heb een niet afgetankte auto mee gekregen, met de gehuurde auto maar 28 km gereden en wordt hierdoor geconfronteerd met een additionele kostenpost voor aftanken van niet gereden kilometers. Sixt is bij inleveren niet beschikbaar (key drop off), reageert niet op mijn klacht via hun website en Email. Voel me zwaar benadeelt en als dit het verdien model van Sixt is huur ik hier nooit meer.
Sterke punten
beschikbaarheid auto
Zwakke punten
arrogantie in aftersales
Onprofessioneel en slechte klantenservice
Erg onprofessioneel bedrijf. Ik had een kleine bus bij hun gehuurd. Van tevoren had ik meerdere werknemers gesproken om wat vragen te stellen wat betreft de borg. Elke werknemer gaf mij een ander antwoord, dit vond ik al heel raar en onprofessioneel. Op de dag dat ik het busje moest ophalen was er een storing en daardoor moest ik 20 minuten wachten, nouja dat kan gebeuren.\\r\\n\\r\\nBlijkt nu dat door die storing mijn reservering nooit in hun systeem heeft gestaan. Nu wordt mij verteld dat in plaats van de standaard 7 werkdagen dat ik misschien nu wel 20-25 werkdagen moet wachten op mijn borg. Ik vind dit absoluut niet kunnen. Sixt maakt meerdere fouten en de klant moet hiervoor opdraaien. Ook werd mij verteld dat door de storing zij mij geen digitaal contract konden geven en dat ik dus een papieren contract moest krijgen, dat is dus ook niet gebeurd. Geld terugstorten duurt zeker geen 20-25 werkdagen. Ook werd mij beloofd dat zij zouden terugbellen, wat ook niet meer is gebeurd. Dus nu ben ik al een week lang elke dag aan het bellen om mijn geld terug te krijgen. Erg onprofessioneel en niet klantvriendelijk. Ik zal hier niet nogmaals een busje of auto huren.
Stelletje oplichters na 6 weken wacht nog op mij borg en geld 1740 euro
Verschrikkelijk!!!! Nooit meer Sixt Rent! Ik wacht al 6 weken op mijn borg! En 1740
Euro te veel van mij creditcard afgeschreven dan de werkelijk factuur. Heb bewijzen bankafschriften naar hun gemaild nog steeds geen reactie! niet eens 1 e-mail terug ontvangen geen reactie niks!! Wacht nog een week daarna ga ik gerechtelijke stappen ondernemen. Nooit meer huren bij Sixt tent stelletje oplichters!!
Oplichting op industriële schaal
Sixt factureerde ons 2 auto's terwijl we er maar 1 hadden genomen. Bovendien kregen we een factuur waarop stond dat we bijna 5000 km hadden gereden... op Ibiza, een eiland niet groter dan 50 km. We betaalden uiteindelijk 1900 euro in plaats van 600 euro.
Terrible service and unreported car damage
Terrible service, poorly maintained cars, unhelpful staff. 6 day rental for €350. So much regret and time wasted.
We rented cars at Schiphol more than 12 times from Hertz, Europecar, AVIS, etc. But didn't choose Sixt before because their prices are usually (bit) higher. Whenever I walked by their fleet I see pretty nice cars so decided to give them a try.
I inspected the car which had 5 reported damages. We found over 11 significant damages not reported. The car was not properly cleaned with bird droppings on the roof and side. We spent 25 min checking te car, getting the staff reinspect the car and check against their damage records. My wife is 6 months pregnant, just had 5 hour flight. Not exactly how we want to start our holiday.
Mishaps can happen but staff was totally unapologetic. He didn't want to provide another car unless we paid extra to upgrade and we'd need to walk back 10 min to the desk in the terminal.
Next day I noticed the front parking sensors were defective. I wil never ever rent from Sixt and I will advise everyone to stay away. Don't fall for their hip marketing mumbo jumbo and staff in fancy orange waistcoats. Behind the orange veneer is a very poor organization indeed. My experience with Sixt is been upsetting enough to spend 10 min writing this email, you don't want to be in my shoes: you have been warned.
Wel bevestigen, dag vantevoren niet leveren
Twee weken van tevoren een cabrio gehuurd om met mijn dochter haar schooldiploma op te halen in een bijzondere auto. Reservering bevestigd en alles betaald dezelfde dag. De dag voor de huurdatum een bericht ingesproken op mijn telefoon: geen cabrio beschikbaar, coupe als alternatief. Terug gebeld, ruim half uur in de wacht. Gezegd dat ik het onfatsoenlijk vind om dit de dag vantevoren pas door te geven en ik had toch een bevestiging van hun ontvangen. Geen excuses, alleen mededeling dat ze zouden annuleren en de betaling terugstorten. Nu maar afwachten hoelang dat duurt. En zo kort dag veel rompslomp om een cabij een andere verhuurder te vinden.
Sterke punten
Contract niet nakomen
Zwakke punten
Contract niet nakomeen
Enorm slechte service
Een lekke band in Duitsland. 08:30 in de ochtend gebeld. Om 13:00 auto op een sleepwagen naar de dealer. Na meerdere malen gebeld te hebben met de alarmcentrale vervolgens 2 uur lang niets gehoord. Het is nu 15:00 en niets is gebeurd. Nog steeds aan het wachten. Hoe kan dit!!??
Zwakke punten
Slechte pechhulp.
Pas op met huren hier!!!
PAS OP MET HET HUREN HIER!!
Ik heb voor 1 dagje een busje gehuurd bij Sixt filiaal in almere. Dag later de bus netjes teruggegeven, samen met de verhuurder een rondje gelopen om de auto heen, niks aan de hand. Borg terug gekregen.
1/2 dagen later een schadeformulier per mail ontvangen van sixt en beweren dat ik een giga deuk aan de achterkant heb veroorzaakt die zij nu op mij verhalen (€1000). Ik heb dit tegengesproken en zij blijven bij hun punt dat dit door mij is gemaakt.
De foto's van het busje met schade is in het filiaal van Utrecht gemaakt, dus niet in Almere. Groot kans dat een medewerker van Sixt of een andere huurder deze schade heeft gemaakt en nu simpelweg op de laatste huurder of op een niet-vaste klant verhalen.
Dit krijgt nog een staartje vanaf mijn kant.
Sterke punten
Niks
Nooit meer Sixt : grenst aan oplichting
Wij hebben wellicht al 30 keer een wagen gehuurd in Portugal, dus hebben wel enige ervaring.
Waarvan één keer met SIXT in Portugal, maar dit NOOIT meer.
Auto gehuurd in Lissabon, bij vertrek alles afhandelen op een drafje, andere 'nieuwe' wagen meegekregen dan initieel gehuurd (upgrade sir !), vluchtig gecontroleerd en vertrokken wegens al later op de avond en nog rit van 270 km voor de boeg.
Op huurformulier schrijft medewerker in koeien van letter "Gasoléo" = dieselwagen en niet benzine zoals we initieel gehuurd hadden.
Op de laatste dag van ons verblijf in Algarve nog snel tanken : document getoond aan pompbediende die "Gasoléo" begint te tanken ... stopt na +/- 20 liter, blijkt dat het geen diesel maar benzinewagen is. Stom van ons, kost ons drie uur om tank en leidingen van de wagen te laten reinigen, factuur 95 eur (valt nog mee).
Doorgereden naar Lissabon, tijdsdruk want moeten onze vlucht halen ....
Bij afleveren op luchthaven Lissabon het probleem ivm de "Gasoléo" aangekaart, worden "snel" doorverwezen naar de "local manager" die op ons wacht aan de balie op de luchthaven.
Nog een snelle controle van de wagen, "everything OK sir", geen foto's genomen, geen handtekeningen gezet, tijdsdruk ... opnieuw stom van ons.
Local Manager begrijpt onze klacht ivm "Gasoléo", mogen honderd procent zeker zijn dat alles geregeld wordt, geeft haar persoonlijk mailadres en mailadres van dienst waar wij zelf klachtenmail naar sturen, wat wij ook dadelijk bui thuiskomst doen.
Enkele dagen later 168,72 eur van onze rekening, zonder verklaring.
Kredietkaart dadelijk geblokkeerd wegens vermeende fraude.
Dag nadien mail van Sixt waarin zijn melden dat beschadiging is vastgesteld aan het voertuig op 3 (!!!) plaatsen, kost herstelling 395 eur.
Enkel dagen nadien slaagt Sixt er in nogmaals geld van onze kredietkaart te halen, ditmaal 434,14 eur. Van beide boekingen geen detail, is mij ook een raadsel hoe dit bedrag nog van onze kredietkaart kon afgenomen worden nadat wij deze geblokkeerd hadden.
Inmiddels klachtenmails verstuurd naar Sixt (geen reactie meer) en naar Atos World Online.
Onbegrijpelijk dat zulke maatschappijen deze praktijken kunnen blijven toepassen, ik kan het niet anders benoemen dan pure oplichting.
Daarom één goede raad ondanks de sporadisch "zeer goede reviews" (plaatst Sixt deze misschien zelf ?) : HUUR NOOIT EEN WAGEN BIJ SIXT !!!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
totaal onbetrouwbaar, valse beloftes, grenst aan oplichting