Goldcar is de autoverhuurder van Spanje. Met ruim 30 jaar ervaring en ondertussen meer dan 60 verschillende locaties, is dit bedrijf de absolute marktleider aan de Costa Del Sol. Met scherpe prijzen en een zeer uitgebreide vloot weet Goldcar de klanten dan ook stuk voor stuk voor zich te winnen. Zij zijn zo succesvol dat zij ondertussen hebben uitgebreid. Je kan nu ook in Marokko, Andorra, Portugal, Griekenland, Frankrijk Italië en Malta terecht voor de uitgebreide klantenservice van Goldcar.
In tegenstelling tot vele andere autoverhuurders realiseert Goldcar zich dat sommige vluchten in het midden van de nacht aankomen. Dat is niet alleen vervelend omdat u dan een langere tijd moet wachten voordat u kunt inchecken bij uw hotel, maar ook omdat de meeste autoverhuurders dan gesloten zijn. U moet wachten of de volgende dag terug komen om een auto op te pikken. Goldcar pakt dat graag anders aan. Daar kunt u 24 uur per dag terecht om uw bestelde voertuig op te pikken. Luxe!
In de vloot van Goldcar zijn vele verschillende type auto’s te vinden. Van een stationwagon tot zelfs een bus die 9 personen zetelt. Daarom is het bedrijf ook ideaal voor groepen. U krijgt bovendien een onbeperkt aantal kilometers en kan gratis annuleren als er iets tussen komt.
Het blijkt dat veel bezoekers die een negatieve ervaring hebben gehad met Goldcar wel positief zijn over bijvoorbeeld SunnyCars. Neem een kijkje bij SunnyCars.
Never again
Hired car. But no car avsilable. Only if i would give additional money they could help me although there were no car available in the first instant. Very rude people at faro airport
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen customer focus. Oplichters
Oplichters
Zaken stiekem verkopen waarop je NEE zegt. Oplichters
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbetrouwbaar
Oplichters
Bij aankomst in Funchal probeerde de medewerkster een update ( grotere auto) te verkopen. Ondanks dat we totaal verzekerd waren probeerde ze een verzekering aan te smeren. Wij gingen hier niet op in. Achteraf bleek zij, op het volledige Portugese contract, dit toch ingevuld te hebben. Extra kosten eur 360. Het zijn hier gewoon oplichters.
Sterke punten
Zijn er niet
Zwakke punten
Agressieve oplichters
Oplichters
Bij aankomst in Funchal probeerde de medewerkster een update ( grotere auto) te verkopen. Ondanks dat we totaal verzekerd waren probeerde ze een verzekering aan te smeren. Wij gingen hier niet op in. Achteraf bleek zij, op het volledige Portugese contract, dit toch ingevuld te hebben. Extra kosten eur 360. Het zijn hier gewoon oplichters.
Sterke punten
Zijn er niet
Zwakke punten
Agressieve oplichters
Oplichters
Bij aankomst in Funchal probeerde de medewerkster een update ( grotere auto) te verkopen. Ondanks dat we totaal verzekerd waren probeerde ze een verzekering aan te smeren. Wij gingen hier niet op in. Achteraf bleek zij, op het volledige Portugese contract, dit toch ingevuld te hebben. Extra kosten eur 360. Het zijn hier gewoon oplichters.
Sterke punten
Zijn er niet
Zwakke punten
Agressieve oplichters
Oplichters
Bij aankomst in Funchal probeerde de “dame” ons een update ( grotere auto) te verkopen. Ondanks dat we totaal verzekerd waren probeerde ze een verzekering aan te smeren. Wij gingen hier niet op in. Achteraf bleek zij, op het volledige Portugese contract, dit toch ingevuld te hebben. Extra kosten eur 360. Het zijn hier gewoon oplichters.
Sterke punten
Zijn er niet
Zwakke punten
Agressieve oplichters
Never never never again
Huur geen auto bij Goldcar !!!!!
Ze zoeken en zoeken om toch maar ‘iets’ te vinden in je boeking om je vervolgens honderden euro’s te laten bijbetalen voor duistere ‘verzekeringen ‘. In ons geval werd de creditcard waarmee we de betaling thuis deden niet aanvaard voor de borg omdat de naam van mijn echtgenoot er niet ook op vermeld werd.
Dit kon enkel in orde gebracht worden mits 200 euro ‘verzekering ‘ bij te betalen.
Ik ben het gewoon afgestapt en ben bij Hertz geweest. Daar geen gezever, geen geleuter : volledig transparant en 100 % correct.
Wij hadden bij Goldcar een electrische auto gehuurd maar kregen te horen dat ze dat niet hadden . We kregen een ‘upgrade’ die er helemaal geen was en dan begon het gezever nog maar !
Huur NOOIT bij Goldcar !!!!!!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Het zijn bedriegers
Erg duur
Via een website een auto gehuurd met extra verzekeringen .komen we aan op de luchthaven komen er nog zoveel extra kosten bij. Blijkt dat de verzekering die ik extra online heb geboekt niet dekkend is voor hun auto! Ergo ik moet ter plekke weer een verzekering afsluiten om volledig gedekt te zijn. Een extra bestuurder erbij hetgeen ik niet online kon bijboeken kost me 56 euro extra . Daarboven op komt een belasting van de luchthaven .bovenop mijn online betaalde bedrag met verzekering van 126 euro moest ik nog eens 135 euro extra betalen. Een erg dure auto voor 5 dagen vakantie.\\r\\nGebeld met Goldcar en deze uitleg gekregen maar geen compensatie.\\r\\nIk voel me belazerd!,
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Oplichting
OPLICHTERS !!!
Bij de vraag aan de balie of ik een extra verzekering wou, zei ik duidelijk NO! Wij hebben in Belgie een verzekering op jaarbasis voor het huren van een auto. En toch hebben ze een "Cobierta Super Relax" van 63,19€ voor 3 dagen toegevoegd aan mijn rekening. De autohuur zelf was €30,45 ... Ze doen je digitaal tekenen, zonder uitgeprinte versie van je betaling, waardoor je totaal geen overzicht hebt en zeggen dat ze na de huur alles terugstorten. Dit zijn leugens, want ze houden dan bvb die dekking af, die ik helemaal niet gevraagd heb.Met andere woorden kostte deze auto voor 3 dagen 113,31€ ip van €30,45.
En een maand later hebben ze me opnieuw liggen gehad, deze keer niet meer met die extra verzekering, want ik was nu toch wel geleerd . . . dacht ik! Ah nee, nu hebben ze me een diesel auto gegeven, had ik ook niet besteld, en die heeft me 6,20€ supplement gekost.
Enfin, het zij zo . . . moraal van het verhaal NOOIT MEER GOLDCAR!
Wees verwittigd, vroeg of laat doen ze het bij U ook !
Datum van ervaring: 21 december 2023
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Heel erg slecht
Ze verhuren een auto maar de creditcard moet op naam van de bestuurder staan, dus kom niet met de kaart van je partner met dezelfde achternaam want dat accepteren ze niet ! Ze smeren je een nieuwe extra verzekering aan die net zo duur is als de auto huur zelf. Hé kan er niet onderuit, anders heb je helemaal niets !
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Niet klantvriendelijk ze willen maar 1 ding en dat is allerlei extra verzekeringen proberen af te sluiten terwijl je al een verzekering hebt afgesloten die alles dekte, maar als je eenmaal hebt geboekt en dan aankomt bij de balie dan menen zij dat het toch niet genoeg is en je nog eens 250€ extra voor een weekje moet betalen
Nooit meer goldcar!!!!
Onbetrouwbare, niet bereikbare creditcard plunderaars!! Niet twijfelen, gewoon nooit huren bij ze.
Sterke punten
Nette site, goede prijzen maar oplichters!!
Zwakke punten
Niet bereikbaar, alleen standaard mail antwoorden en nooit oplossingen
Do not rent with Goldcar ever!
Do not rent with Goldcar ever! I rented with the company on Palma de Mallorca. The company charged me for damage that was already on the car on pickup. They make sure to have some spots on the car that are not covered in the sheet you receive on pickup, so they can charge the damage afterwards. Also when they do charge it, they dont put the new spots on the damage form, so they can charge the damage to the next customer again. The spots they use are also this small and in places you easily overlook on pickup. So they take advantage of this to be able to charge customers over and over for the same damages. Even when you have evidence with photo's and video, they just dont care and charge you anyway.
Oplichters
Auto gehuurd via Carjet. Bij het ophalen vd auto bij coldcar kreeg ik de auto niet mee. Op de verzekerings formulier stond mijn voornaam Bert genoteerd. Op mijn rijbewijs staat echter Ekbert. Hierom kreeg ik de auto niet mee. Carjet wou de formulier per mail niet aanpassen. Weg 300 euro! Pas na het aankopen van een verzekering van 300 euro kreeg ik een auto mee. Die had ook nog allerlei mankementen.. Waardeloze bedrijven en OPLICHTERS.. Ik roep dan ook iedereen op om bij het inleveren van de auto\\\\\\\'s af te tanken met een verkeerde brandstof!
Sterke punten
Geen !
Zwakke punten
OPLICHTERS
Oplichters
Auto gehuurd via Carjet. Bij het ophalen vd auto bij coldcar kreeg ik de auto niet mee. Op de verzekerings formulier stond mijn voornaam Bert genoteerd. Op mijn rijbewijs staat echter Ekbert. Hierom kreeg ik de auto niet mee. Carjet wou de formulier per mail niet aanpassen. Weg 300 euro! Pas na het aankopen van een verzekering van 300 euro kreeg ik een auto mee. Die had ook nog allerlei mankementen.. Waardeloze bedrijven en OPLICHTERS.. Ik roep dan ook iedereen op om bij het inleveren van de auto's af te tanken met een verkeerde brandstof!
Sterke punten
Geen !
Zwakke punten
OPLICHTERS
Verplichte extra verzekering
Boeken de auto en betalen voor 2e bestuurder, credit card van mijn vrouw accepteren ze niet ondanks dat ze 2e bestuurder is, als je de verzekering extra afsluit kan het wel, is mijn 2e keer bij coldcar, volgende keer ga ik naar een ander
Sterke punten
Ophalen vliegveld
Zwakke punten
Verplichte extra verzekering en daardoor dubbel zo duur
Verplichte extra verzekering
Boeken de auto en betalen voor 2e bestuurder, credit card van mijn vrouw accepteren ze niet ondanks dat ze 2e bestuurder is, als je de verzekering extra afsluit kan het wel, is mijn 2e keer bij coldcar, volgende keer ga ik naar een ander
Sterke punten
Ophalen vliegveld
Zwakke punten
Verplichte extra verzekering en daardoor dubbel zo duur
2 uur laat. Geen auto no refun
17-10-2023 voor 4 dagen auto geboekt bologna. Om 20:10 waren alle verhuurders open op vliegveld......behalve goldcar. Ik bellen...niemand opnemen. Volgende ochtend naar vliegveld om auto op te halen. Betaald en gereserveerd! Nee dus. Geen auto en geld kwijt. En niet eens proberen iets op te lossen! Schande.
Zwakke punten
Totaal onbetrouwbaar en jij als klant bent altijd de schuldige.
OPLICHTERS
Ik moest van €50 opeens 250 eiro betalen
Oplichting
Recent een auto gehuurd via dit bedrijf. Dit ging via de website Doyouspain.
Alles lijkt te mooi om waar te zijn, click&collect, alles super makkelijk natuurlijk maar pas op, zodra je de huurauto hebt ingeleverd en je bent weer in je eigen omgeving, krijg je een naheffing voor schoonmaak kosten. Deze kosten bedragen 150€....dan heb je een huurauto gehad voor 7 dagen waar wat gebruikers vuil in zit. Tip; zorg altijd dat je voor en na fotos hebt van het interieur en exterieur, want ze proberen via elke weg je een oor aan te naaien!!
Sterke punten
Sterkste kant van goldcar is dat ze vrijkaart hebben om je creditcard te plunderen.
Zwakke punten
Zwak om misbruik te maken van mensen die hier autos
Boevenbende
Nadat we op Rome airport met enige vertraging aan kwamen, werd ons op barse toon te verstaan gegeven dat we te laat waren. Moeilijkdoenerij over dat de gereserveerde Citroen C1 al weg was .
Na wat gepruttel en binnensmonds gemompel werd ons een Fiat 500 aangeboden. De sleutel kregen we mee en zoek het maar uit. Nadat we ingestapt waren kwam er een bediende nog even een contract brengen en of ik nog even een krabbel wilde zetten. Stom van mij dat ik in de haast niet beter opgelet heb, maar toen ik wat later op mijn visa rekening keek bleek er nog eens 159 euro afgeschreven voor een zogenaamde upgrade. Die mij overigens niet vermeld was.
Totaal betaal ik dus 352,50 euro voor een week Fiat 500.
Ik had geboekt bij Booking.com en ik hoop dat zij beseffen dat Goldcar, in ieder geval op Rome Airport over de rug van hun klanten een extra verdienmodel heeft.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Zeer onbetrouwbaar personeel
CROOKS CROOKS DONT RENT HERE!
I cant stress this enough, DON'T BOOK WITH THEM.
They are criminals, crooks. They will do everything to take your money.
They have debited my card without explanation from 153 euro's because they stated that we 'did not bring back the car on time'. This was not the case, they are not reachable via phone or email (takes 2 weeks to get an email back). DO NOT RENT HERE, they will make you pay extra costs that you don't want nor need.
Sterke punten
NO STRONG POINTS, CROOKS
Zwakke punten
everything, they will deceive you with extra charges. They are barely reachable. They are criminals!
Oplichterij
Al een maand aan het wachten op mijn geld, geen reactie via telefoon of mail.... ze hadden me al beloofd om het geld terug te storten.
Zwakke punten
Al een maand aan het wachten op mijn geld, geen reactie via telefoon of mail.... ze hadden me al beloofd om het geld terug te storten.
Oplichters
Na een auto geboekt te hebben op Mallorca via do you Spain en op de site van DoYouSpain alles geregeld te hebben qua dekkingen ed kregen we op het vliegveld tot onze verbazing te keuze om nog even 200,- aan een all risk verzekering te betalen of een borg neer te leggen van 1400,- voor als er schade gereden werd, ook nadat we uitgelegd hadden dat we dat op de site al geregeld hadden. Voor ons voelt het als klonk klare oplichting en ik zal dan ook niet meer boeken bij Goldcar!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Oplichting nadat mensen een auto geboekt hebben met verzekering.
OPLICHTING
OPLICHTING!!. Er zit een strategie achter hun verdienmodel. Ze lokken je met lage huurprijzen maar proberen je op allerlei manieren geld afhandig te maken. 1 keer bij inleveren auto (Lissabon) vertellen dat alles ok is maar toch een schade in de innamedocumenten vermelden. Onmogelijk om dit ongedaan te maken. Dus betalen!! Andere keer een auto meegekregen (Faro) die helemaal vol zat met schade. Op zich geen probleem. Bij inleveren vonden ze een minuscule beschadiging die ik zou hebben gemaakt. Vooraf opgezette strategie. Ook betalen dus. Maak altijd foto's en video van de auto die je meekrijgt. Ik verdenk ze er van dat als er geen foto's worden gemaakt ze daar rekening mee houden (misbruik van maken) bij inleveren auto
Sterke punten
Geen
Onbetrouwbare oplichters
Na mijn boeking via Transavia een auto gehuurd via CarTrawler met volledige verzekering.
Bij het ophalen van de auto in Alicante Airport verteld de medewerker van Goldcar dat de auto niet verzekerd is en als er onderweg iets gebeurt, ik alles zelf rechtstreeks moet betalen. Om toch zeker te zijn heb ik een verzekering afgesloten. Dus via Cartrawler € 131 betaald en bij Goldcar € 168 voor de verzekering & € 133 borg.
Auto was prima, net nieuw, reed goed (het enige positieve aan dit verhaal).
Bij het terugbrengen van de auto heb ik wel foto's gemaakt. Bij het inleveren van de sleutels was er geen check om de auto omdat ik volledig verzekerd was.
Bij thuiskomst ontvang ik een e-mail met 2 plekken schade... ? Als ik de eindafrekening goed lees, wordt er niets in rekening gebracht, maar ook niets terugbetaald. Dus ben ik mijn borg ook kwijt?!? Dus uiteindelijk heeft deze auto mij € 432 gekost voor 5 dagen, echt schandalig! Ik ga contact met ze zoeken, maar als ik de berichten hieronder lees, geeft mij dat weinig hoop.
Al met al, hele dure les, nooit meer Coldcar! Hopelijk zijn er wel eerlijke verhuurders in Spanje......
Sterke punten
Geen, liever -5 sterren gegeven
Zwakke punten
Je wordt bewust opgelicht
Het verhaal hierboven zegt genoeg denk ik....