Snappcar, voor een auto huren in de buurt

Bij SnappCar staat vooral slimmere mobiliteit door het delen van je auto centraal. Niet zomaar heeft dit bedrijf als missie om te gaan voor een wereld met de helft minder auto’s. Hoewel dit bijna onmogelijk lijkt geloven de eigenaren van SnappCar er heilig in, dat ze deze missie ook ooit zullen halen. Dit autoverhuurbedrijf is in 2011 opgericht als social enterprise, en draagt dit label vandaag de dag nog steeds met trots. De oprichters van SnappCar waren ervan overtuigd, dat zij een impact kunnen maken met de steun en kracht van een grote gemeenschap. Het doel van dit bedrijf is vooral klimaatverandering terugdraaien en stoppen met ondoordacht produceren. Dit doel wil men niet bereiken door mensen te limiteren in hun vrijheid, maar door ze in staat te stellen een betere keuze te maken. SnappCar brengt namelijk auto-eigenaren en mensen zonder auto samen.

Snapp Car huren

De voordelen van Snapp Car zijn: All risk verzekerd, 24/7 hulp, betrouwbare community en financieel aantrekkelijk. Je geeft je postcode of locatie door en en wordt gezocht naar auto's in de buurt. Je kunt een auto kiezen en aangeven wanneer je het wilt ophalen en terugbezorgen. 

Snapp Car kosten

Je kunt de auto, die jou het meest aantrekt, kiezen. Via de website maak je contact waarop de eigenaar dan reageert. Na dag en tijd aangegeven te hebben kun je registreren en betalen.


Het vinden van een geschikte huurauto bij SnappCar

Bij SnappCar kun je op eenvoudige wijze een geschikte huurauto zoeken. Op de startpagina van de site kun je namelijk gebruik maken van de ingebouwde zoekfunctie. Hierin vul je onder andere je locatie en of postcode in, de ophaal- en terugbreng data. Op basis van je ingegeven voorkeuren gaat SnappCar op zoek naar beschikbare auto’s. Je krijgt dan een overzicht te zien met foto’s van de geselecteerde auto’s, het aantal ritten, enkele specificaties en het bedrag per dag. Ben je een interessante huurauto tegengekomen? Dan kun je op de afbeelding van de desbetreffende auto kiezen voor meer informatie. Je krijgt dan nog meer informatie te zien en je kunt ook direct contact opnemen met de gebruiker/ verhuurder van de auto.


Voordelen huren auto via SnappCar

Je zult je wel afvragen welke voordelen het huren van een auto bij SnappCar met zich meebrengt. Je zou evengoed ook een auto kunnen huren bij andere autoverhuurbedrijven. Allereerst werkt dit bedrijf met het concept van auto’s delen met andere personen. Daarnaast probeert dit bedrijf zoveel als mogelijk bij te dragen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarnaast brengt het huren van een SnappCar auto ook heel wat voordelen met zich mee. Je huur auto is allereerst all- risk verzekerd. Met een uitgebreide verzekering van Allianz ben je niet alleen gedekt voor schade, maar veel belangrijker nog: ook je medepassagiers zijn meeverzekerd. Daarnaast kun je ook gebruik maken van de 24/7 hulp optie bij pech. Bij eventuele pech onderweg zorgt dit bedrijf voor ondersteuning of vervangend vervoer in heel Europa. Op de site is er ook sprake van een betrouwbare community. SnappCar controleert altijd zorgvuldig de identiteit en online gegevens van elke nieuwe gebruiker. Verder is het huren van een auto bij SnappCar ook nog financieel aantrekkelijker. Je bespaart namelijk 30 - 50% op het totaal bedrag dan wanneer je een auto zou moeten huren bij een reguliere autoverhuurmaatschappij.


De SnappCar keyless optie

Deze optie is namelijk een stuk hardware technologie, die eigenaren kunnen installeren in hun auto. Hierdoor kunnen zij de huurauto openen met behulp van de SnappCar app. Dit betekent, dat de eigenaar dus niet aanwezig hoeft te zijn bij de sleuteloverdracht tijdens de check-in of check-out. Keyless auto's zijn te herkennen aan een blauwe icoontje.


De huurprijs van een SnappCar auto

Veel nieuwe klanten zullen zich afvragen wat de huurprijs ongeveer is bij SnappCar. Het is goed om te weten, dat de werkelijke huurprijs van een auto bestaat uit verschillende componenten. Als eerst dien je de betaling van de huur voor aanvang van de huurperiode te betalen. Betalingen voor kilometers en brandstof geschiedt na afloop van de huurperiode. Houd er verder rekening mee, dat er na afloop van de huur dus nog kosten geïnd kunnen worden. SnappCar is bevoegd deze kosten automatisch te incasseren van je bankrekening of creditcard.


Wat betekent ‘vrije kilometers’?

Bij SnappCar heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van de ‘vrije kilometers’ optie. Dit houdt in, dat je zonder extra kosten een bepaald aantal kilometers per dag van je huurperiode mag rijden. Het aantal vrije kilometers wordt vastgesteld door de eigenaar, evenals de prijs, die een huurder betaalt per kilometer boven het vrije aantal, dat hij rijdt. Het totale aantal vrije kilometers voor een huurperiode wordt berekend door het aantal dagen, dat de huurperiode lang is te vermenigvuldigen met het aantal vrije kilometers per dag.


Direct boeken bij SnappCar

De direct boeken optie van SnappCar is een handige functie voor eigenaren, die huurders in staat stelt om direct te betalen voor een huurperiode als de auto naar keuze beschikbaar is. Na het huurbedrag betaald te hebben is de huurperiode van de auto naar keuze definitief. Door deze functie mogelijk te maken voor huurders, 'belooft' de verhuurder, dat hij/zij de beschikbaarheid van de auto te allen tijde up-to-date houdt. Op die manier ben je verzekerd van een huurauto naar keuze voor de periode waar je dringend een huurauto nodig hebt.


SnappCar Private Lease

Op SnappCar kunnen huurders of potentiële huurders van auto’s ook gebruik maken van de SnappCar Private Lease optie. Deze vorm van leasen biedt je de mogelijkheid om een auto te leasen voor een vaste termijn en een vast bedrag per maand. Je geniet daarbij van flexibiliteit tegen een superscherpe prijs. Het maandbedrag is daarbij inclusief onderhoud, reparaties, Allrisk verzekering en wegenbelasting. Het grootste voordeel is dat je extra inkomsten krijgt door je lease auto via SnappCar aan de man te bieden. 

Met SnappCar Lease teken je een leaseovereenkomst voor een vast termijn. Je kunt daarbij kiezen uit 24, 36, 48, of 60 maanden. Om in aanmerking te komen voor deze vorm van leasen wordt er altijd eerst een inkomenstoets gedaan. Dit is om er zeker van te zijn, dat je jouw maandelijkse leasekosten kan betalen.

Bij je leaseovereenkomst heb je de mogelijkheid als huurder om te kiezen uit meerdere kilometerbundels. Dit is het aantal kilometers, dat je op jaarbasis mag rijden. Kilometers, die jouw SnappCar huurders rijden tellen hier ook bij. Ga je over het maximum aantal heen, dan betaal je een meerprijs per extra gereden kilometer. Het is dus verstandig om een kilometerbundel te kiezen, die bij jouw rijgedrag en verhuur intenties past.

Neem gelijk een kijkje bij SnappCar!


Artikelen over Snappcar

Particulier Auto Huren, Tips en Tops

Particulier Auto Huren, Tips en Tops

Het maakt niet uit of je voor de eerste keer een auto huurt of een miljoen auto's hebt gehuurd, voor een particuliere huurder is het altijd van belang om rekening te houden met bepaalde zaken. In dit artikel krijg je enkele tips en tops waarmee je rekening kan houden bij het huren van een auto.    Zorg ervoor, dat je alle documenten binnen handbereik hebt  Er is niets erger d ... [...]

Snappcar Reviews

    Nare dag ... en nasleep

    Eind augustus op een heel mooie dag, ging de huur niet door, doordat ik geen smartphone bezit, maar een mobieltje. Tot mijn grote frustratie. Want met een smartphone alleen kan je via de app inchecken en dienen er ook nog 8 foto's gemaakt te worden in verschillende standen voor de verzekering.
    Op de website stond niet aangegeven, dat autohuur slechts met een smartphone kan lukken. Ook bij navraag met het Snappcarteam werd me dat niet geheel duidelijk.

    En daarna heb ik bijna grijze haren gekregen over het afmelden. Snappcar gaf verhuurster op de betreffende morgen een incheck via een mailadres, waarop geen retourmail kan worden gezonden. Dus haar bericht, dat huur niet doorging pakte niet.
    Snappcar support wilde mijn geld niet terugbetalen, want mijn - overigens zeer vriendelijke verhuurster - had de autohuur niet bij ze afgemeld! Ik moest uiteindelijk wederom persoonlijk bij de verhuurster langs om haar te vragen, of - ondanks mijn niet kunnen inchecken die verhuurdag - of ze Snappcarteam wilde berichten, dat ik niet met haar auto vertrokken was die dag! We konden geen werkend mailadres vinden van Snappcar. En daarna de verdere correspondentie met het supportteam. Telkens een andere persoon, die ook niet echt op de vraag en de nood antwoord gaf. Maar in bureaucratische stappensystemen geleerd heeft te denken. Pffff ....en na veel mails kwam ik erachter hoe ik mijn geld en uiteindelijk ook borg terug kreeg. klantonvriendelijk...
    Echt een team wat niet door de directie getraind is om met je mee te denken en de website zit ook al vreemd in elkaar!
    Griezelig vond ik ook dat er geen fysiek kantooradres op de website vermeld staat!

    Zo blij was ik aan een balie van Autohopper daarna terecht te komen, waar ik netjes geholpen werd door de man en waar ik dezelfde dag, dat ik hun huurauto weer terugbracht, de verrekening van het geld en de borg weer op mijn bankrekening terug ontving. Zonder te vragen!!! 'T spaart een mens enorm veel tijd!

    Wat een verademing was dat!

    Meerta

    Zwakke punten
    zie boven

    Klant onvriendelijk

    Arrogante klanten service

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    waardeloos

    Boete buiten mijn huurperiode!

    Een serie dreigementen met een boete die buiten mijn huurperiode heeft plaatsgevonden.
    Samen met de Rechtswinkel te Amsterdam naar de zaak gekeken, op maandag 27 juni 2022. De bovenstaande voorwaarden stonden toen niet in de Algemene Voorwaarden. De voorwaarden zijn dus n.a.v. deze kwestie aangepast. Echt? Serieus? Een huurder blijft nu dus 48 uur verantwoordelijk voor een auto waar de eigenaar of een andere huurder te pas en te onpas wat mee kan doen? 

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slecht onderhouden auto's, nooit afgetankt.
    boetes en dreigementen met algemene voorwaarden die ze te pas en te onpas aanpassen.

    Schade volgens Snappcar...

    Ik heb een auto gehuurd hier, netjes gebruikt, netjes weer teruggebracht, geen schade. Volgende dag een SMS'je van Snappcar dat ik 1200 EUR eigen risico moet aftikken omdat de auto ernstige schade zou hebben. Snappcar kan geen foto's sturen van de schade, geen toelichting wat er aan de hand is met de auto.

    Niet betaald natuurlijk, juridisch advies ingewonnen bij de Rechtsbijstandverzekering, en na de eerste brief van de Rechtsbijstand in 1x een SMS'je dat ik niet meer hoef te betalen.. Rechtsbijstand krijgt geen antwoord meer van Snappcar, en Snappcar heeft mijn account permanent gebanned. Ondertussen weet ik nog steeds niet wat er met de auto was, en horen we nog steeds niks. Ik vind t prima zo, zou hier toch al nooit meer huren.

    Sterke punten
    Makkelijk een auto huren

    Zwakke punten
    Schadeafhandeling bij schade (nogmaals, ik heb de auto in perfecte staat geretourneerd) is bagger, ik zou hier nooit een auto huren

    Onduidelijke 'regeltjes' die SnappCar zelf bedenkt

    Als huurder moet je eerst 5 Euro betalen om een account te maken. Snel verdient. Daarna bij de huur betaal je 250 Euro borg. En wat denk je..., daar moet je flink voor zeuren om ze weer terug te krijgen ondanks dat je de auto tip-top, zonder schade en volgetankt weer hebt terug gebracht. SnappCar is dan telefonisch niet bereikbaar en op de mails krijg je alleen maar antwoord dat het tot 8 dagen kan duren voordat je je borg terug krijgt. Wat is dit voor een bedrijf?????? En ja, ik wacht nog steeds op die 250 Euro borg.....

    Zwakke punten
    Slechte service

    Idiote toelatingseisen

    Leek ons wel handig, zo'n SnappCar voor als één auto even niet voldoende is. Dus een account aangemaakt voor mijn vrouw. Na veel pogingen om haar rijbewijs gevalideerd te krijgen, strandde ik op het bankrekeningnummer. Dat mag geen gezamenlijke rekening zijn. Wat zegt u? Is het dan alleen voor singles of zo? Half Nederland heeft dat. Met ze gebeld en ze deden alsof ik de enige was met dit probleem. Alsof je speciaal hiervoor een aparte bankrekening gaat openen. Wat een wereldvreemdheid!
    Dat maag op zoek naar een alternatief.

    Sterke punten
    Niet kunnen ontdekken

    Zwakke punten
    Idiote eisen t.a.v. de bankrekening.

    Makkelijk

    Ik kwam hier terecht via een vriend. Hij verwees me naar Snappcar nadat ik een auto zocht om een weekendje te stappen. Ik heb hier wel een goede ervaring mee, tenminste met de persoon die met mij heeft onderhandeld. Ik heb een keurige auto gehad die ook goed reed. Ik ben heel snel in contact genomen met een aantal mensen uit mijn omgeving die hun auto's te huur hadden aangeboden. En ook snel een reactie gehad. Aanrader!

    Sterke punten
    Snel, makkelijk en efficient.

    Zwakke punten
    Geen.

Bezoek Snappcar

Schrijf een review