Centauro is een autoverhuurder in Spanje. Dit bedrijf is ruim 40 jaar geleden opgezet in Benidorm, maar heeft vandaag de dag vele kustlocaties weten te veroveren. Centauro is een bedrijf met gedreven werknemers die alles op alles zetten om de beste service en kwaliteit te leveren. Boek voor je op vakantie gaat een huurauto op een van de vele locaties en je bent verzekerd van een geweldige trip!
Centauro heeft een zeer uitgebreide vloot met meer dan 12.000 auto’s verspreid door heel Spanje. Wanneer je een auto wilt huren heb je de keuze uit onder andere ruime gezinswagens, luxe sportauto’s, cabrio’s en busjes. Of je dus met een groep vrienden op pad gaat, of samen met je scharrel van de zon wilt genieten, er is voor iedereen wat wils.
Centauro houdt ook graag verschillende acties. Zo houden zij rekening met de sportliefhebber, die tegen reductie de ideale auto kan huren voor al zijn surf,- duik of andere sportspullen. Ook gezinnen hebben vaak kans op een lekkere korting. Hou de website in de gaten om jou slag te slaan.
Klant ?
Auto gehuurd, Milaan Malpensa van 18.03.22 tot 20.03.22. Wagen en afhandeling ok.
Op het 26.08.22 werd mijn kredietkaart gedebiteerd voor € 43,24. Dit is dus 5 maanden na de verhuur. Op 8/09/22 informatie (in het Engels) opgevraagd; zonder respons. Op 18/09/22 mijn vraag herhaald (in het Italiaans); idem dito. Spijtig dat een bedrijf zijn naam beschadigd door zijn klant kosten aan te rekenen zonder één enkele verantwoording. Daar vallen de sterren.
Annulatie Corona lockdown.
Verschillende mails verstuurd over annulatie (Corona lockdown maart) tot op heden geen feedback over terugbetaling.
Sterke punten
De prijs.
Zwakke punten
Weinig of geen communicatie,verschillende mails verstuurd geen feedback over annulatie (Corona)
Slechte service
Een maand geleden een auto gehuurd en het ging helemaal top. Mooie wagen en redelijk lage kosten. Helaas heb ik mijn sleutels in de huur auto liggen waar ik ps achter kwam toen ik in Nederland aangekomen was. Nu 4 weken na het inleveren van de auto na meer dan 10 mailtjes te hebben gestuurd krijg ik GEEN reactie van Centauro. Wanneer ik Centauro bel vertellen ze mij dat ze de sleutels hebben gevonden in de gehuurde auto maar dat ik MOET mailen en ze me telefonisch dus niet kunnen helpen. Dit heb ik meerdere keren aangegeven maar ze doen hier niks aan en zeggen dat ik nog een keer moet mailen terwijl ik ondertussen over de 10x gemaild heb en geen reactie krijg.
Ik ben zwaar teleurgesteld over de erg slechte klantenservice en wens dit niemand toe. Het voelt alsof ze mijn mailtjes niet serieus nemen terwijl deze bos erg belangrijk voor mij is. Centauro als jullie dit lezen door jullie erg slechte klantenservice zijn jullie extra klanten kwijt.
Groet Alex v W
Sterke punten
Goedkoop
Zwakke punten
Hele slechte service
Het zijn inderdaad oplichters.
Had een auto gehuurd voor 7 dagen tegen goedkoop tarief en een volledige verzekering elders. Bij inleveren van e auto bleek er een krasje te zitten op op de plastic wieldop op de velg. Ik moest 60 euro betalen terwijl die dingen 20 euro per 4 kosten. Daarnaast zullen die wieldoppen natuurlijk nooit vervangen. Blijkbaar heeft het personeel de opdracht wanneer je het tegen risico niet bij Centauro zelf hebt afgesloten, om op dit soort krasjes te letten zodat ze op deze manier extra geld kunnen vangen.
Het zijn dus inderdaad gewoonweg oplichters oftewel dieven. Deze hel club gewoonweg links laten liggen of de auto op elk miniem krasje controleren van te voren.
Sterke punten
Goedkoop
Zwakke punten
Je wordt opgelicht waar je bij staat. Gewoonweg niet betrouwbaar!!
Auto ophalen lange wachttijd
Ons sprak in eerste instantie de prijs aan. Lekker goedkoop en vanaf het vliegveld (Palma/Mallorca) even met de shuttlebus naar Centauro in 3 minuten. Echter daar aangekomen bleek dat je een nummertje moest trekken om aan de beurt te komen. Op dat moment waren er 35 personen voor ons. Dit was een behoorlijke tegenvaller als je bedenkt dat je de auto snel wilt ophalen en door wilt rijden naar bestemming. Uiteindelijk hebben we 2,5 uur moeten wachten. Achteraf had ik graag enkele tientjes meer betaald voor een ander verhuur bedrijf met snelle service. Mijn ervaring is dat het ophalen altijd vlot verloopt (uitzondering daar gelaten max 0,5 uur wachten). Het wegbrengen van de auto verloopt wel snel. Er staat iemand klaar om je auto direct in te nemen. Wel zag ik weer dikke wachtrijen bij het ophalen van een auto. Lekker begin dus van je vakantie..
Sterke punten
Uitchecken
Zwakke punten
Inchecken, auto ophalen
Ervaring Centauro Alicante
Net als bij voorgaande review hadden wij ook geen goede Ervaring, met name qua verzekering.
De auto gehuurd via Ryan Air inclusief een volledige extra verzekering via Axa. Bij het kantoor aangekomen was men in eerste instantie heel vriendelijk. Vervolgens werd ons verteld dat de extra verzekering slechts onze borg zou dekken, maar dat we voor schade bij een ongeluk, krassen en ook pech onderweg niet verzekerd zouden zijn. We zouden dan een eigen risico hebben van 3000 euro. Toen we geen extra verzekering daar terplekke wilden afsluiten (die van ons dekte al die kosten wel, ondanks wat zij beweerden), werd de toonzetting ineens heel onvriendelijk. We kregen een uitrijkaart mee die al 40x was gebruikt en niet meer werkte, een auto vol deuken en krassen die niet allemaal op het formulier waren vermeld en moesten het verder maar uitzoeken. Uiteindelijk is alles wel goed verlopen. Terugbrengen verliep vlot en zonder problemen.
Sterke punten
Terugbrengen verliep vlot
Zwakke punten
Zeer klantonvriendelijk en oplichterspraktijken qua verzekering. Check dus goed waarvoor je al verzekerd bent!
boete onterecht
We hadden in april 2017 in Benidorm een auto gehuurd en ons contract liep af op zondag 16.00uur. Nu blijkt dat het kantoor op zondag gesloten is. Daar hadden ze bij Centauro niets over verteld.
We konden niets anders doen dan de auto met de sleutels erin half op de inrit van de parkeergarage van Centauro te zetten. Andere parkeermogelijkheden in de buurt waren er niet en anders had ik de auto een aantal staten verderop moeten zetten, dus ik dacht hen ter wille te zijn.
Nu hebben we een boete gekregen omdat de auto half op de stoep stond. Hij is op zondagavond is uitgeschreven om 22.30.
De auto was al niet meer in ons bezit want wij hadden hem 's middags al ingeleverd!
We moeten nu betalen voor hun nalatigheid. Hadden ze verteld dat ze op zondag gesloten waren dan was dit niet gebeurd. We hebben al 40 EURO aan administratiekosten moten betalen. De boete van 70 EURO is nog onderweg.
De communicatie hierover verloopt moeizaam ondanks de mooie heldere website in het Nederlands is er verder niemand bereikbaar. Zelfs niet als je de 24 uurs-service voor calamiteiten wilt bellen die op het contract staat.
SCHANDALIG!
Sterke punten
mooie auto
Zwakke punten
onterechte boete en administratiekosten
onterechte boete voor huurauto
We hadden in april 2017 in Benidorm een auto gehuurd en ons contract liep af op zondag 16.00uur. Nu blijkt dat het kantoor op zondag gesloten is. Daar hadden ze bij Centauro niets over verteld.
We konden niets anders doen dan de auto met de sleutels erin half op de inrit van de parkeergarage van Centauro te zetten. Andere parkeermogelijkheden in de buurt waren er niet en anders had ik de auto een aantal staten verderop moeten zetten, dus ik dacht hen ter wille te zijn.
Nu hebben we een boete gekregen omdat de auto half op de stoep stond. Hij is op zondagavond is uitgeschreven om 22.30.
De auto was al niet meer in ons bezit want wij hadden hem 's middags al ingeleverd!
We moeten nu betalen voor hun nalatigheid. Hadden ze verteld dat ze op zondag gesloten waren dan was dit niet gebeurd. We hebben al 40 EURO aan administratiekosten moten betalen. De boete van 70 EURO is nog onderweg.
De communicatie hierover verloopt moeizaam ondanks de mooie heldere website in het Nederlands is er verder niemand bereikbaar. Zelfs niet als je de 24 uurs-service voor calamiteiten wilt bellen die op het contract staat.
SCHANDALIG!
Sterke punten
mooie auto
Zwakke punten
slechte communicatie en boete en "administratiekosten" betalen buiten mijn schuld
onterechte boete voor huurauto
We hadden in april 2017 in Benidorm een auto gehuurd en ons contract liep af op zondag 16.00uur. Nu blijkt dat het kantoor op zondag gesloten is. Daar hadden ze bij Centauro niets over verteld.
We konden niets anders doen dan de auto met de sleutels erin half op de inrit van de parkeergarage van Centauro te zetten. Andere parkeermogelijkheden in de buurt waren er niet en anders had ik de auto een aantal staten verderop moeten zetten, dus ik dacht hen ter wille te zijn.
Nu hebben we een boete gekregen omdat de auto half op de stoep stond. Hij is op zondagavond is uitgeschreven om 22.30.
De auto was al niet meer in ons bezit want wij hadden hem 's middags al ingeleverd!
We moeten nu betalen voor hun nalatigheid. Hadden ze verteld dat ze op zondag gesloten waren dan was dit niet gebeurd. We hebben al 40 EURO aan administratiekosten moten betalen. De boete van 70 EURO is nog onderweg.
De communicatie hierover verloopt moeizaam ondanks de mooie heldere website in het Nederlands is er verder niemand bereikbaar. Zelfs niet als je de 24 uurs-service voor calamiteiten wilt bellen die op het contract staat.
SCHANDALIG!
Sterke punten
mooie auto
Zwakke punten
slechte communicatie en boete en "administratiekosten" betalen buiten mijn schuld
onterechte boete voor huurauto
We hadden in april 2017 in Benidorm een auto gehuurd en ons contract liep af op zondag 16.00uur. Nu blijkt dat het kantoor op zondag gesloten is. Daar hadden ze bij Centauro niets over verteld.
We konden niets anders doen dan de auto met de sleutels erin half op de inrit van de parkeergarage van Centauro te zetten. Andere parkeermogelijkheden in de buurt waren er niet en anders had ik de auto een aantal staten verderop moeten zetten, dus ik dacht hen ter wille te zijn.
Nu hebben we een boete gekregen omdat de auto half op de stoep stond. Hij is op zondagavond is uitgeschreven om 22.30.
De auto was al niet meer in ons bezit want wij hadden hem 's middags al ingeleverd!
We moeten nu betalen voor hun nalatigheid. Hadden ze verteld dat ze op zondag gesloten waren dan was dit niet gebeurd. We hebben al 40 EURO aan administratiekosten moten betalen. De boete van 70 EURO is nog onderweg.
De communicatie hierover verloopt moeizaam ondanks de mooie heldere website in het Nederlands is er verder niemand bereikbaar. Zelfs niet als je de 24 uurs-service voor calamiteiten wilt bellen die op het contract staat.
SCHANDALIG!
Sterke punten
mooie auto
Zwakke punten
slechte communicatie en boete en "administratiekosten" betalen buiten mijn schuld
lekke band
Heb in augustus/september een auto gehuurd bij Centauro Barcelona Alles was prima
goede auto voledige verzekering. niets aan het handje zou je zeggen.
Tot wij een lekke band kregen. gebeld met Centauro we konden hem laten maken bij een garage in Vinaros met wie zij zaken deden. Oke wij naar Vinaros bij de garage zei de eigenaar Nee ik vervang die band niet ik doe geen zaken meer met Centauro zij betalen niet. uit eindelijk toch een nieuwe band erom die wij zelf maar betaalden. Bij inlevering gelijk gemeld hoe en wat. de rekening zou naar het hoofdkantoor gaan en vandaar uit de 93 aan ons betaald worden. Na enkele weken gewacht te hebben niets gehoord of op onze bankrekening. Weer email gestuurd na wat heen en weer mailen het bericht dat zij de bank opdracht gegeven hebben om ons te betalen. na 14 dagen nog niets ontvangen te hebben weer een email gestuurd daarop wordt niet meer gereageerd. Nu snap ik waarom de garage geen service wilde verlenen.
Sterke punten
goede auto
Zwakke punten
niet meer reageren op verstuurde mails. dit doet geen goed aan de naam Centauro hierdoor raak je een klant kwijt