Auto Hopper is een website die het voor u mogelijk maakt om na te gaan waar de beste locatie is om een auto op te halen. Hier worden de auto's niet voor u gebracht maar het wordt handig aangegeven hoever het verhuurbedrijf van jou locatie is. Vul het in en krijg de afstand van het bedrijf, de auto's en de prijzen te zien.
Als je eenmaal een leuke auto uit de lijst hebt gezocht kun je kiezen voor de beste locatie voor jou. Je mag dan kiezen tussen varianten van dezelfde auto met de daarbij aangegeven prijs. Hier zijn er verschillende soorten klassen auto's. Ook zijn er extra opties aanwezig.
De kosten van de auto hangen ook af van de extra opties die je neemt. Je krijgt een eindfactuur te zien. Nadat je je gegevens hebt ingevuld kun je verder voor de betaling om jou auto te reserveren.
Super service in Zwolle
Wat een toppers, ze hebben mij al eerder uit de brand geholpen. Toen zat het bij een garage in. Hoop drukte om je heen maar nu is de verhuur afdeling verhuisd naar een andere locatie wat super de heren nemen alle tijd voor je onder het genot van koffie
AVG-wet moest overtreden worde
Titel: AVG-wet moest overtreden worden om een auto mee te kunnen krijgen!!
De aanvraag voor het huren van de auto ging soepel totdat de lokale verhuurder Filiaal in Arnhem contact legde. Er werden extra kosten gerekend voor het controleren of er wel de juiste brandstof in de tank werd gedaan tenzij je bij de verhuurde tankte (zit in tankstation). Dit bevreemde mij!
Heb contact opgenomen met het hoofdkantoor van Autohopper met de vraag of dat was toegestaan, want in de aanvraag waren deze kosten nergens vermeld. Na meerdere berichten (begrepen vraag eerst niet) en pas op de ochtend van verhuur kregen wij antwoord dat dit onrechtmatig was en niet volgens beleid. Vlak daarna ging onze huurperiode in en dachten dat dit wellicht achteraf nog rechtgezet kon worden. Daardoor zijn we naar de locatie gegaan om de auto op te halen.
----
Website doorgenomen en had alle papieren en passen meegenomen om gecontroleerd te worden om daarna de auto mee te kunnen nemen. Bij de lokale verhuurder aangekomen was het controleren van documenten en passen niet voldoende, want er moest een kopie worden aangemaakt van allerlei gegevens. De paspoort, bankpas en rijbewijs gingen samen in 1 beweging richting de scan/kopieermachine. Gelukkig was ik op tijd om een kopie/scan te voorkomen. Volgens de AVG-wet is het niet toegestaan, want persoonsgegevens moeten beschermd worden en mag niet zomaar volledige 1:1 gekopieerd worden. Als ze dit wel mochten was minimaal een zwartmarkering sjabloon nodig.
Vervolgens kwam het gesprek/discussie. De lokale verhuurder en locatie-eigenaar (is opgebeld) stelde als voorwaarde om een kopie te maken van deze gegevens om een auto mee te krijgen. Benoeming van de AVG-wetgeving maakte niks uit en kon hun ook niks schelen. Ze werden zelfs grof en respectloos. Hun auto hun regels!
Heb contact opgenomen met het hoofdkantoor en meerdere personen gesproken en gaven toe dat het inderdaad niet was toegestaan. Ze probeerde de lokale verhuurder te bereiken en daarna zouden ze ons terugbellen. Na 1,5 uur wachten en nog niks gehoord te hebben, hebben we zelf weer het hoofdkantoor gebeld want we zaten te wachten om de auto mee te kunnen nemen. Bleek dat ze hun telefoon vast en mobiel hadden uitgezet.
De enige oplossing van het hoofdkantoor was om met OV naar een andere locatie te reizen om daar een auto te kunnen huren. Met een mondeling belofte dat het kon, OV-staking, omleidingen verkeer en spoor werkzaamheden geen ideaal alternatief. Bovendien na de grove behandeling van de lokale eigenaar en een hoofdkantoor waar het voelt als 'klant mag het zelf uitzoeken' houding was het een zeer onprettige ervaring.
We kregen geen auto mee. Onze plannen voor heel het weekend zijn in het watergevallen! Alleen doordat we de AVG-wet niet wouden overtreden om een auto te kunnen huren. Aanvullend kon de veiligheid van onze gegevens en voorkoming van misbruik en fraude ons niet worden beloofd. Het hoofdkantoor heeft telefonisch toegegeven dat deze situatie onrechtmatig is en er werd beloofd dat ze hierop zouden terugkomen. Nu 3 weken verder heb ik niks meer gehoord, geen excuses of sorry, helemaal niks! Ze vroegen ons gegevens op te sturen i.v.m. de extra (onrechtmatige) kosten en zelfs op die mail (direct dezelfde dag gestuurd) is geen reactie meer gekomen.... Triest!
Zwakke punten
- Geen auto kunnen huren, werd op locatie geweigerd (tenzij ...)
- Overtreden AVG-wet door locatie Arnhem
- Extra onrechtmatige kosten werden bij locatie Arnhem gerekend
Genept!
Op mij werd een vermeende schade verhaalt. EUR 85,00 to be correct voor een wieldop. \\r\\nBij het ophalen van de auto bij Autobedrijf J.W. De Voogd, bij de heer de Voogd zelf, was er geen gezamenlijke controle verricht. Andere keer bij een werknemer wel. De werknemer had toentertijd het wel super correct gedaan. Hij had op alle schade aan de auto een melding gemaakt en ze ook aangewezen zoals het hoort!\\r\\nIk mag een controle vergeten maar het autobedrijf moet het doen. Bij het terugbrengen is mij gezegd de sleutel in de brievenbus bus te doen wat ik ook gedaan hebt ( ik was ook niet de enige die dat gedaan had. Het is dus blijkbaar hier de normaalste zaak.) Nooit verteld dat er eigenlijk ook gezamenlijk gecontroleerd moest worden bij het inleveren. Nu plotseling wordt dat nu tegen me gebruikt. En natuurlijk heb ik dan geen poot om op te staan. Niet netjes!\\r\\nIk heb dit weekend 100% schadevrij gereden, 100% zeker. Correct in en uit geparkeerd, ik ben een voorzichtige rijder, punt. En waarom zou ik liegen?\\r\\nToch claimt de verhuurder nu schade aan een wieldop die niet door mij is veroorzaakt en is niet voor reden vatbaar, geïrriteerd en zelf tot arrogant toe. En dat op een maandagochtend. Onderbrak mij tijdens het telefonisch overleg constant, ik kreeg er bijna geen woord tussen, wat natuurlijk de nodig irritatie veroorzaakt waardoor ik ook ga onderbreken. Zo typisch. Uiteindelijk heeft de Heer de Voogd de telefoon in mijn oor opgehangen want de Algemene voorwaarden gelden,( moet ik het maar mee doen blijkbaar) en vond hij dat geen verder gesprek niet nodig was? Dit had ik u nog willen zeggen namelijk - > De auto werd ingeleverd even voor achten ( het stond er toen ook vol met ingeleverde auto�s , het telefoontje over de vermeende schade ontving ik pas na 10.30. Wie zegt mij dat de schade aan die wieldop niet in de tussenliggende periode is veroorzaakt? HMMMMM. \\r\\nIk heb nu om een foto gevraagd van de beschadigde wieldop, ben benieuwd of ik die ooit krijg. \\r\\nHuurbedrijf is Autohopper J.W de Voogd. Ik ben geholpen door en vervolgens gesproken met de heer de Voogd zelf. \\r\\nHet is niet de eerste x dat ik hier gehuurd hebt . Alle andere keren netjes en correct gereden en ingeleverd. Was zelf van plan bij dit bedrijf een auto te gaan kopen, nu natuurlijk niet meer. \\r\\nBijkomend: De km stand was meer dan vermeld was. HMMMMM?\\r\\nAutohopper doe iets aan u Algemene voorwaarden en vermeld dat controle bij aangifte en terugbrengen gewoon gedaan moet door de autobedrijf verhuurder. \\r\\nAan Heer de Voogd volgende niet afraffelen , graag beter en compleet u werk doen. Of laat het aan uw werknemer over als u geen tijd of zin heeft.\\r\\nVoor iedereen die denkt verder een auto te huren bij Autohopper, gewoon doen , maar check eerst de auto voor schade en de km stand of eis dat het samen gedaan wordt zowel bij ophalen en terugbrengen. \\r\\nZal ik weer huren bij Autohopper Ja!\\r\\nZal ik weer huren bij Autohopper J.W. De Voogd ? Pertinent niet!\\r\\n\\r\\n
Sterke punten
Makkelijkheid om auto te huren.
Zwakke punten
De rest zie boven. \\r\\nControle voor en na . Inleveren van auto zonder controle. \\r\\nAlgemene voorwaarden geen two way protection.